چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: شرکت «مایکروسافت» وب سایت جدید زیون www.zune.net ویژه ارائه خدمات موسیقی دیجیتالی را در اینترنت راه‌اندازی کرد.

زیون

شرکت مایکروسافت پیش از این وب‌سایتی به نام ام‌اس‌ان میوزیک را جهت فروش اینترنتی ترانه‌های موسیقی ارائه کرده بود، اما هم‌اکنون وب‌سایت جدید «زیون» را جایگزین آن کرده و به علاوه در این وب‌سایت جزئیات مربوط به دستگاه ام‌پی‌تری‌پلیر خود را که با همین نام از روز ۱۴نوامبر به بازار عرضه می‌شود، تشریح کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند در این وب سایت ترانه‌های مورد علاقه خود را به قیمت  ۹۹سنت به ازای هر ترانه، از میان میلیون‌ها ترانه موجود خریداری و دانلود کنند.

به علاوه در آینده در این وب‌سایت اطلاعات و مقالات جامعی نیز در رابطه با هنرمندانی که ترانه‌های آنها برای فروش ارائه شده، عرضه خواهد شد.

به گفته کارشناسان، مایکروسافت در حقیقت وب‌سایت و دستگاه ام‌پی‌تری‌پلیر زیون را به منظور رقابت با خدمات فروش موسیقی اینترنتی آی‌تیونز شرکت اپل و دستگاه‌های آی‌پاد همین شرکت عرضه کرده است.

دستگاه زیون شرکت مایکروسافت که در کارخانجات شرکت ژاپنی «توشیبا» ساخته می‌شود، علاوه بر امکان پخش فایل‌های موسیقی به یک رادیوی موج کوتاه نیز مجهز است و با برخورداری از یک نمایشگر ال‌سی‌دی کوچک، امکان پخش فایل‌های ویدئویی را نیز داراست.

این دستگاه دارای یک هارد دیسک ۳۰گیگابایتی، کافی برای ذخیره تقریبا ۵هزار ترانه موسیقی است.

کد خبر 7781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز