همشهری آنلاین: ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور برای مسافران نوروزی 25 توصیه دارد:

1 - قبل از انجام سفر نسبت به شرایط مقصد از هر نظر اطلاعات کافی کسب کنید، این اطلاعات در سفرهای داخلی و خارجی شامل شرایط آب و هوایی، مقرارت گمرکی، نیروهای خدماتی، انتظامی، بهداشتی و سایر امکانات است.

2- برای انتخاب مقصد و شرایط مسافرت از مشورت کارکنان مجرب و صدیق دفاتر خدمات مسافرتی معتبر و مدیران مراکز اقامتی که دارای مجوز رسمی هستند بهره مند شوید.

3- در صورتی که با وسایل نقلیه عمومی مانند قطار، هواپیما، اتوبوس و یا کشتی مسافرت می‌کنید حتماً بلیط رفت و برگشت تهیه کنید.

4- برای خرید بلیط، دریافت ویزا، خرید تور در داخل و خارج از کشور به دفاتر هوایی و مسافرتی مجاز مراجعه کرده و از مراجعه به واسطه خودداری کنید، به خاطر داشته باشید که حضور واسطه باعث عدم انتقال اطلاعات صحیح و کامل در نهایت گرانتر شدن خدمات ارائه شده خواهد شد.

5- طبق دستورالعمل سازمان متبوع، نرخ گشت‌های داخلی و خارجی براساس نوع خدمات و توافق فی مابین مسافر و دفتر اعمال می‌شود و شایسته است مسافران محترم پس از کسب اطلاعات کامل و با در نظرگرفتن تمامی جوانب نسبت به انتخاب خود اقدام کنید.

6- هنگام عقد قرارداد در مسافرت های داخلی و خارجی مفاد قرارداد را به دقت مطالعه و در صورت مشاهده هرگونه ابهام از کارمند مربوطه دفتر توضیح کافی بخواهید.

7- در ایام خاص (تعطیلات و مناسبت‌ها) هتل‌ها و شرکت‌های هواپیمائی در مورد ارایه خدمات و یا استرداد وجوه پرداخت شده از قوانین ویژه پیروی می‌کنند از این قوانین در زمان مراجعه به دفتر یا هتل مطلع شده توضیح کامل بخواهید.

8- نظر به این که اکثر هتل‌های معتبر دارای سایت اینترنتی می‌باشند توصیه می‌شود در صورت امکان با مراجعه به سایت‌های مربوط اطلاعات کافی از امکانات و خدمات هتل یا مراکز اقامتی مورد نظر کسب نمایید.

9- به هنگام ترک محل اقامت مدارک شناسایی شخصی و شماره تلفن و آدرس محل اقامت یا هتل را همراه داشته باشید.

10- مشخصات خود را علاوه بر روی چمدان در محل مناسبی در داخل چمدان نیز بچسبانید.

11- چنانچه قصد سفر با اتومبیل شخصی دارید، اتومبیل خود را قبل از سفر از نظر فنی و ایمنی تحت معاینه دقیق قرار دهید.

12- در سفرهای زمینی داخلی برای صرف غذا توصیه می‌شود از رستوران‌های بین راهی دارای مجوز از سازمان متبوع استفاده نمایید. ‌

13- توصیه می‌شود از اقامت در منازل شخصی افراد بیگانه که اکثراً از نظر بهداشتی و سایر امور ایمنی در وضعیت مطلوبی نمی‌باشند خودداری نمایید و تنها از منازل استیجاری دارای مجوز سازمان استفاده نمایید.

14- از مشارکت در حمل اثاثیه و چمدان افرادی که نمی شناسید خودداری کنند.

15- به اشخاص بدون اونیفورم و کارت شناسایی در فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و سایر اماکن که در ظاهر به قصد کمک یا کنترل مدارک و در باطن با نیت دیگری به شما نزدیک می‌شوند مطلقاً اعتماد نکرده و از ارایه وسایل همراه خود به خصوص گذرنامه و مدارک شخصی جدا خودداری کنید.

16- برای جابجایی از فرودگاه راه آهن و پایانه‌ها سعی نمایید حتما از سرویس‌های رسمی و مطمئن استفاده کنید.

17- ساعت حضور در فرودگاه، راه آهن، ترمینال را دقیقاً رعایت کنید.

18- در صورت سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس لیست داروهای ممنوعه را از دفاتر مسافرتی بخواهید و در صورت اجبار به همراه داشتن داروی ممنوع، نسخه پزشک را همراه داشته باشید.

19- حتی الامکان برای پرداخت هزینه‌ها از کارت‌های اعتباری استفاده نموده و سعی نمایید نقدینگی همراهتان به اندازه مورد نیاز و در حداقل ممکن باشد.

20- در صورتی که شخصا اقدام به اخذ ویزا می‌نمایید مستقیماً به سفارت مورد نظر مراجعه نموده و در غیر این صورت از خدمات مربوطه در دفاتر مسافرتی مجاز بهره گیری نمایید و از ارتباط با افراد واسطه و غیرمسئول جداً پرهیز نمایید.

21- جهت خرید یا تبدیل ارز هرگز به افراد ناشناس و دوره گرد مراجعه نکنید مناسب ترین و مطمئن ترین مکان ها برای خرید یا تبدیل ارز، بانک ها و صرافی ها هستند.

22- در اماکن شلوغ مانند بازارها، زیارتگاه‌ها و خیابان‌های پرازدحام از وسایل شخصی همراه خود مراقبت ویژه کنید.

23- پکیچ کامل سفر به همراه راهنما و بیمه نامه و تأیید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را کاملاً بررسی کنید.

24- هرگونه مشکلات، پیشنهادات، انتقادات و یا سؤالات خود را با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در میان بگذارید.

25-  جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.stsi.ir مراجعه کنید

کد خبر 77481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز