رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با موافقت آموزش و پرورش و شهرداری‌ها، اداره تعدادی از مدارس به‌طور آزمایشی در سال آینده به شهرداری‌ها واگذار می‌شود

 و نظارت بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود. علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفت‌وگو با  فارس افزود: مجلس تبصره‌ای داشت که براساس آن، آموزش و پرورش موظف است در شرایطی که منجر به بهره‌وری شود، مدارسی را خرید خدمت کند یعنی مدارس دولتی بمانند ولی مدیریت را به همان مجموعه یا به بخش غیردولتی و تعاونی واگذار کند.

وی ادامه داد: باید آموزش و پرورش بر این واگذاری نظارت کند ضمن اینکه یک نفر از کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز باید در کمیته نظارت آموزش و پرورش حضور داشته باشد.

عباسپور اظهار داشت: از این مصوبه مجلس و مصوبه دیگر مبنی بر معافیت آموزش و پرورش از عوارض به شهرداری‌ها، استفاده خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم در سال آینده به‌طور نمونه اختیار چند مدرسه را به شهرداری‌ها بسپاریم.

وی اضافه کرد: جلسه‌ای با مسئولان آموزش و پرورش و شهرداری‌ها برگزار خواهیم کرد تا واگذاری اداره مدارس به شهرداری‌ها را به‌طور نمونه اجرا کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در این طرح، ناظر از نظر کیفیت و محتوای آموزشی، آموزش و پرورش خواهد بود و اجرا به شهرداری‌ها واگذار می‌شود.  وی اظهار امیدواری کرد که براساس این طرح، مشکل سرانه و عدم‌امکانات در مدارس حل شود

کد خبر 77372

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز