پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر رفاه گفت: عیدی و پاداش تمام بازنشستگان روز شنبه 17 اسفند پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا عبدالرضا مصری اعلام کرد: اعتبار مربوط به عیدی و پاداش همه بازنشستگان تأمین شده است و این مبالغ از روز شنبه 17 اسفند ماه به حسابشان واریز می‌شود.

مصری در جریان بازدید از شهرستان شاهین‌دژ با بیان این که کشور چندین شاخص را برای سال 88 در نظر دارد که شاخص اول توسعه پوشش خدمات تأمین اجتماعی است اظهار کرد: خوشبختانه با محقق شدن بیمه کارگردان ساختمانی، گلیم بافان، کارگران صنایع دستی و غیره این امر محقق می‌شود.

به گفته وی افرادی که به صورت انفرادی و یا کارگاهی در عرصه‌ تولید صنایع دستی، کارگری ساختمان و فرش بافی فعالیت می‌کنند، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

مصری افزود: کارگران ساختمانی جزو محروم‌ترین نیروی کار مولد در کشور ما هستند که از هیچ گونه امتیازی مثل عیدی،‌ پاداش،‌ مرخصی و حقوق مستمری بهره‌مند نبوده و هر روزی که کار کند، حق دریافت می‌کند و این قشر سال آینده تحت پوشش نظام تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وزیر رفاه خاطرنشان کرد:تمامی ایرانیان فاقد حمایت‌های بیمه درمانی نیز از امسال مشمول خدمات این بیمه شده‌اند.

مصری تأکید کرد: تا امروز توانایی پرداخت عیدی به محرومان را نداشتیم ولی مصوب شد به تحت پوششان کمیته امداد و بهزیستی علاوه بر بن‌های 32 هزار تومانی، معادل یک ماه هم عیدی به حساب آن‌ها واریز شود و دولت 50 میلیارد تومان به این منظور اختصاص داد و در صورت وجود کسری بودجه در این زمینه، از محل منابع کمیتهی امداد و بهزیستی تامین خواهد شد.

وی افزود: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی جدا از کشوری و لشگری است و سال گذشته بازنشستگان لشگری و کشوری، 10 درصد افزایش حقوق داشتند که با عنایت دولت و مجلس امیدواریم سال آینده یک ترمیم اساسی برای حقوق بازنشستگان داشته باشیم.

وزیر رفاه تأکید کرد: البته تمامی بازنشستگان کشوری و لشگری و تأمین اجتماعی حداقل 200 هزار تومان مستمری را برخوردار هستند‌ ولی ما در حداکثرها مقداری مشکل داریم که انشاء الله با تدابیرات اندیشیده شده امیدواریم سال آینده هم از مساعدت‌های دولت و تامین اجتماعی یک ترمیم حقوقی برای بازنشستگان کشور داشته باشیم.

کد خبر 76553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز