مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد: قیمت خودرو با توجه به افزایش نرخ تورم در سال جاری کاهش نمی‌یابد

به گزارش واحد مرکزی خبر احمد قلعه‌بانی گفت: زمانی که قیمت مواد اولیه افزایش پیدا کرده بود، خودروسازان داخلی قیمت خودروها را افزایش ندادند که با کمی کاهش قیمت مواد اولیه بخواهیم قیمت خودروها را کاهش دهیم.

قلعه بانی خاطرنشان کرد: درهمه جای دنیا بانک‌ها برای سرمایه در گردش خودروسازان کمک می‌کنند درحالی که در ایران بانک‌ها به خودروسازان هیچ کمکی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: از سال 77 تا 87 دستمزدها سالانه حدود 22 درصد افزایش یافته است و روند نرخ ارز در این دوره حدود 8 درصد افزایش داشت در حالی که قیمت خودرو در 10 سال اخیر افزایش چندانی نداشته است.

قلعه بانی ادامه داد: نرخ بهره در کشورهای دنیا بسیار ناچیز، و در ایران 19 درصد است.

وی گفت: با توجه به فضای کسب و کار صنعتی، خودروسازی کشور از لحاظ اشتغال، تولید، صادرات و رشد کاهش قیمت نسبت به سایر صنایع موفق‌تر عمل کرده که ناشی از افزایش بهره وری در بنگاه‌های صنعتی است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید کرد: قبل از سال 72 حدود 100 نمایندگی خدمات پس از فروش در ایران فعالیت می‌کرد که درحال حاضربه دو هزار نمایندگی مجاز افزایش یافته است.

قلعه بانی با اشاره به اینکه درسال‌های اخیر کیفیت و صادرات خودروهای داخل رشد چشمگیری داشته است ،‌تاکید کرد‌: چنانچه خودروهای ایرانی فاقد کیفیت بودند مورد استقبال کشور‌های مختلف قرار نمی‌گرفتند.

وی گفت: استاندارد خودروها در موسسه استاندارد ایران که مستقل از شرکت‌های خودروسازی است صادر می‌شود و اگر کیفیت خودروی پایین باشد مانع تولید می‌شوند.

کد خبر 75964

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز