شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه خبری پرس تی‌وی در سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی شد. پرس ‌تی‌وی، اولین شبکه‌ی خبری بین‌‌المللی ایرانی به زبان انگلیسی است که به صورت ۲۴ ساعته به پخش اخبار می‌پردازد.

presstv

پایگاه اطلاع رسانی شبکه بین‌المللی خبری انگلیسی؛ پرس تی‌وی (Press TV) سومین شبکه تلویزیونی وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و اولین شبکه خبری تلویزیونی انگلیسی‌زبان ایرانی است.

پرس تی ‌وی ۱۷ تیر۱۳۸۶ با حضور محمود احمدی نژاد؛ رئیس جمهور وقت رسما افتتاح شد. دفتر مرکزی این شبکه در تهران قرار دارد. این شبکه خبرنگاران مقیم بسیاری در نقاط مهم جهان مستقر کرده‌است.

پرس تی ‌وی با شعار «خبر از نگاه جدید» برای شکستن سلطهٔ رسانه‌های گروهی غربی تاسیس شد و اهداف آن عبارتند از:

  • شکستن انحصار قوی رسانه‌های غربی
  • به وجود آوردن پلی میان فرهنگ‌های مختلف
  • تاکید بر نمایش تفاوت‌ها و مشترکات سیاسی و فرهنگی با توجه به شرایط انسانی

همچنین این شبکه با هدف ارائه تحلیل دقیق و درست از رویدادها و نشان دادن سوی دیگر داستان راه‌اندازی شده است.

اين شبكه تلويزيوني درباره ديدگاه‌هاي خود مي‌گويد: انعکاس و بیان دیدگاه‌های فراموش‌شده‌ی بخش عمده‌ای از مردم جهان، از اهداف اصلی پرس ‌تی‌وی به شمار می‌رود. فراهم آوردن زمینه و پلی برای درک متقابل فرهنگ‌های گوناگون جهان از دیگر اولویّت‌های پرس‌ تی‌وی است. هدف دیگر این شبکه، تشویق و ترغیب ملل و اقوام مختلف بشر با دیدگاه‌ها و اعتقادات دینی مختلف به برقراری ارتباط با یکدیگر است. پرس ‌تی‌وی تلاش می‌کند موضوعات و خبرهای ناگفته کسانی را که از نزدیک اهمیّت و گوناگونی شکاف‌های فرهنگی و سیاسی را تجربه کرده‌اند، به نظر مخاطبان برساند.

کد خبر 74835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز