همشهری آنلاین: اداره کل امور بانوان شهرداری تهران به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تمام نوزادان متولد دهه فجر به همراه مادرشان بیمه می‌کند.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، ستاد غنچه‌های شهر تحت نظارت این اداره کل در سال 85 با هدف ارائه آموزش‌ها و نهادینه کردن مفهوم مشارکت از طریق آموزش‌های ابتدایی به والدین همراه با بسته‌های فرهنگی در روز تولد نوزادشان و دعوت والدین در برنامه های گروهی آموزشی و فرهنگی در طول 4 سال رشد نوزاد عضو ستاد و اجر نهادن به مقام خانواده به عنوان اولین وموثرترین نهاد اجتماعی و توجه به کودکان به عنوان سرمایه های انسانی شهر به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

نمایندگان ستاد غنچه‌های شهر با مستقر شدن در ادارات ثبت احوال مشخصات کامل نوزاد همراه با آدرس پستی را برای ارسال بسته‌های فرهنگی و آموزشی دریافت می‌کنند و والدین هیچ هزینه‌ای بابت این بسته نباید بپردازند.

در بیمه نوزادان، غنچه متولد شده به مدت یکسال تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرد.

پوشش بیمه ای شامل معلولیت احتمالی مادر زادی و معلولیت‌های ناشی از حوادث و بیماری است.

چنانچه نوزاد تا پایان سن یک سالگی در اثر حوادث مذکور دچار معلولیت شود شرکت بیمه سینا نسبت به پرداخت غرامت مندرج در بیمه نامه اقدام خواهد نمود. حداکثر تعهدات بیمه در قبال هر نوزاد تا سقف 10 میلیون ریال است.

والدین نوزادان متولد دهه فجر امسال می توانند برای دریافت کارت بیمه که با آرم مشترک شهرداری تهران و بیمه سینا در اختیار نمایندگان ستاد غنچه‌های شهر مستقر درادارات ثبت احوال استان تهران است، مراجعه نمایند.

همچنین مادران غنچه‌های متولد شده در قبال خطرات فوت و نقص عضو ناشی از حوادث حداکثر تا سقف 10 میلیون ریال برای هر نفر به مدت یکسال تحت پوشش بیمه سینا  هستند. تا کنون بیش از 180 هزار خانواده تهرانی عضو ستاد غنچه‌های شهر شده است

کد خبر 74537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز