همشهری آنلاین: دست اندرکاران فرهنگ، هنر و رسانه با امام راحل (ره ) 13 بهمن در محل حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین صفار هرندی روز یک شنبه در مراسم تجدید میثاق اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با امام راحل (ره) در محل حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، افزود: اگر منشأ این انقلاب فرهنگی در دل آحاد مردم ایران به وقوع نمی پیوست، انقلاب اسلامی به این سرعت به پیروزی نمی‌رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منشا تمامی تحولات در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و استراتژیک را  برگرفته از یک جریان فرهنگی ارزیابی کرد و گفت : کاری که امام (ره) انجام دادند، یک انقلاب فرهنگی بود؛ انقلاب فرهنگی که پیش از آن‌که در بیرون اتفاق بیافتد، در درون آدم‌ها رخ داده است.

وی گفت: انقلاب فرهنگی امام خمینی (ره) یعنی دعوت  مردم به راه انبیاء و فراخوان مردم حول ارزش های ستوده اسلام و ولایت و محبت و دل بستن به آنچه خدایی است و گسستن از آنجه که غیر خدایی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که انقلاب اسلامی توانست تحولی بزرگ در ساحت فرهنگی، سیاسی و ایمانی رقم زند، افزود : اولین گروهی که به امام (ره ) پاسخ دادند، کسانی بودند که شعله‌های فرهنگ و هنر در جان آن‌ها زبانه کشیده بود و هرکس زودتر به امام (ره) پیوست، هنرمندتر بود.

وی اظهار داشت: هرچه از زمان وقوع انقلاب بیشتر می گذرد ، طراوت آن نیز بیش‌تر می‌شود. انقلاب زنده است زیرا پیوندش را با بنیان‌گذارش حفظ کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که  هنرمندان و اصحاب قلم، نویسندگان و رسانه‌های ما همان ‌چیزی را می‌گویند که مردم می‌خواهند ، افزود : جلوه  ویژه‌ فرهنگ این مردم را می‌توان در دین آن‌ها جست‌وجو کرد ، و هنرمندان هوشیار و رسانه‌های متعهد ما و نویسندگان و اصحاب قلم نیز به خوبی  این رمز را  دریافته‌اند.

صفار هرندی تاکید کرد: در آغاز دهه چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی نیز که گفتمان پیشرفت و عدالت است، هنرمندان و اصحاب و قلم و رسانه  ،خودشان را در خدمت این گفتمان قرار می‌دهند‌.

وی دهه‌ فجر را یادآور زیبایی خلق‌شده و شکوه پدیدارشده در روزهایی ارزیابی کرد که همه‌ به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از آن خاطراتی را در سینه‌های خود محفوظ و نگه داشته‌اند‌.

به گفته وی، نه تنها مردم مسلمان جهان، بلکه همه‌ مردم آزاده‌ دنیا مدیون بزرگمردی هستند که با هدایت‌های پیامبرگونه خودش، حرکت انقلابی مردم مسلمان ایران را رهبری کرد و منشأ تحولات بزرگ در جهان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام خمینی (ره) نه تنها ایران، بلکه جهان اسلام را به تحرک واداشتند و تصویر جدیدی از نگرش به هستی را پیش‌ روی جهان باز کردند و با حرکت خود اعلام کردند که می‌شود قدرت‌های به ظاهر قدرتمند را نادیده انگاشت و شوری بزرگ ایجاد کرد.

وی از تجربه  انقلاب اسلامی ایران به عنوان تجربه‌ای مکرر در جهان معاصر یاد کرد و افزود: ما اکنون تنها جلوه‌های کوچکی از کارکرد حرکت انقلابی را در این 30 سال انقلاب اسلامی شاهد بوده‌ایم و تحولاتی را که در جامعه‌ ما و در سطح جامعه‌ جهانی رخ داده است، به عیان می‌بینیم. در عین‌ حال، انقلاب اسلامی و اندیشه‌ بنیان‌گذار آن در آینده‌ جهان نقش جدی‌ دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونانش همراه با جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، امروز یکشنبه، 13 بهمن‌ماه با حضور در حرم بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، با آرمان‌های امام راحل تجدید عهد و پیمان کردند.

کد خبر 74418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز