همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود حمایت‌های همیشگی الهی از انقلاب اسلامی گفت:

 دستاوردهای انقلاب اسلامی به حدی است که قابل کتمان نیست.

دکتر سید علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم که 9 سال وزارت در سال‌های 1363 تا1368 و 1372 تا 1376 را در کارنامه خود دارد، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: اگر امروز شاهد هستیم که همه اهداف انقلاب در عرصه‌هایی نظیر فرهنگ محقق نشده است، به این دلیل است که سیاسی کاری‌ها را کنار نگذاشتیم و به جای پرداختن به مباحث و مسائل ریشه‌ای و بنیادی، همواره مسایل سیاسی را مد نظر قرار دادیم.

وی افزود: ما توانستیم با اتکا به توان خود، کار بزرگ غلبه بر طاغوت را با موفقیت انجام دهیم و به این خاطر باید به خودمان تبریک بگوییم و خدا را شکر کنیم که انقلاب اسلامی در سی سال گذشته به پیروزی رسید و از برکات ارزشمند آن نه تنها کشور ما بلکه دنیای اسلام و حتی غیر مسلمان از مواهب آن برخوردار شد.

دستاوردهای انقلاب مثبت بوده است
عضو اصولگرای مجلس هشتم با بیان این که ارزیابی امور، نسبی است ولی برای پیشرفت در امور بهتر این است که آنها را با دید انتقادی بررسی کنیم، این گونه ادامه داد‌: ‌دستاوردهای انقلاب را در مجموع مثبت ارزیابی می‌کنم، ضمن این که به نظر می‌رسد آن چه در شان انقلاب ما بوده است، تامین نکرده‌ایم.

وی یادآور شد: این را باید در نظر گرفت که همه موفقیت‌های انقلاب با وجود موانع و مشکلات بسیاری که سر راه ما گذاشتند، به دست آمده است.

یعنی ما نه تنها همکاری‌های بین‌الملل و امثال این‌ها را نداشتیم، بلکه به دلیل وجود انگیزه قوی اسلام ستیزی در جهان، کارشکنی‌ها علیه انقلاب اسلامی از یک جبهه نبوده است.

وی گفت: در جهان معاصر همواره اسلام ستیزی در دنیا، وجه غالب در رخدادهای بین‌المللی بوده است.

عضو اصولگرای مجلس هشتم با ابراز خرسندی از غلبه آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی بر همه سم پاشی‌ها علیه اسلام و قدردانی از نیروهای انقلابی که توانستند موفقیت‌های بزرگی در سی سال گذشته به دست آورند، اضافه کرد:‌ برآیند سه دهه گذشته انقلاب اسلامی را مثبت ارزیابی می‌کنم.

با عنایت الهی پیروز شدیم

وی تاکید کرد: همه موفقیت‌ها در جریان انقلاب اسلامی و تداوم آن را از لطف الهی می‌بینم و به همین دلیل نباید غرور بر ما مستولی شود و فکر کنیم توانسته‌ایم، به تنهایی این همه پیروزی به دست آوریم.

مرندی واقعه طبس را به عنوان نمونه‌ای واضح از حمایت الهی عنوان کرد و اظهار داشت: در واقعه طبس، چه بسا که ما اصلا از این موضوع مطلع هم نشدیم و نیروهایی آمریکایی توانستند به راحتی همه مسیر ایران را طی کنند و به طبس برسند.

در این اتفاق تاریخی که به نزول بلای آسمانی منجرشد، دست الهی حمایت گر انقلاب اسلامی بود و بس.

وی با اشاره به روزهای پر تلاطم دفاع مقدس و یادآوری خاطراتی از دوران مسئولیتش در وزارتخانه بهداشت، گفت: در آن شرایط که بسیاری از مدیران، سابقه‌ای اندک در سطح مدیریت ارشد داشتند و اتفاقا به دلیل شرایط بد اقتصادی که نفت ما را کمتر از 7 یا 8 دلار در هر بشکه می‌خریدند، هر روز در گوشه‌ای از کشور شاهد بمباران و موشک باران بودیم، شرایط جنگ باید به نحوی اداره می‌شد که کشور کمترین آسیب را ببیند، با کمک خدا و ایمان قوی توانستیم بر همه این مشکلات غلبه کنیم.

گام‌های بلند را در سخت‌ترین شرایط برداشته‌ایم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم افزود: در آن شرایط بحرانی، به عنوان مثال در وزارت بهداشت توانستیم آب آشامیدنی سالم را در همه روستاهای کشور تامین کنیم تا به همه مردم که در بمباران یا جنگ مجروح می‌شدند، بهترین خدمات رسانی را داشته باشیم.

مرندی گفت: شبکه بهداشت و درمان کشور در همان سال‌ها تاسیس شد یا طرح‌هایی عظیم همچون تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی، در همه مراکز استان‌ها، قانون تنظیم خانواده و کنترل رشد جمعیت و واکسیناسیون عمومی بیماری‌ها از جمله فلج اطفال را در سراسر اجرا کردیم که همه این‌ها نباید موجب غرور من یا هر مدیری دیگر بشود بلکه باید باور کنیم همه این‌ها از عنایات ویژه الهی به انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی وجود عنایت الهی نسبت به انقلاب اسلامی را دلیلی می‌داند که باید بیش از این‌ها در تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی پیشرفت می‌کردیم.

مرندی گفت: باید بیش از این‌ها تلاش می‌کردیم که اسم نظام اسلامی و جمهوری اسلامی که با خون شهدایی گرانقدر در سال‌های مبارزه تا پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و در سنگرهای مختلف تا به امروز شکل گرفته و به خود بالیده است، در جهان بدرخشد.

نجات کشور از انحطاط اخلاقی

وی درباره مهم ترین دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی، افزود: با وجودی که به هیچ عنوان نمی‌توانیم مدعی شویم که کشور ما یک کشور کاملا اسلامی است اما یکی از مهم ترین دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی، تغییر مسیر کشور از انحطاط اخلاقی به    گرایش‌های اسلامی بوده است.

عضو اصولگرای مجلس هشتم ادامه داد: کشور ما در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی با سرعت به سوی انحطاط اخلاقی پیش می‌رفت و معلوم نبود اگر انقلاب پیروز نشده بود، در حال حاضر چه وضعیتی داشتیم.

مرندی افزود: البته در حال حاضر نیز مواردی از فساد در جامعه دیده می‌شود که به نظر می رسد ما ( نسل انقلاب) نتوانسته‌ایم تحول لازم را در آن‌ها ایجاد کنیم و برخی از آنها نیز فریب خورده تبلیغات دشمنان نظام هستند.

وی یادآور شد: اگر از همه توان خود استفاده و بیش از این ها در همه عرصه‌ها از جمله فرهنگ تلاش می‌کردیم، می‌توانستیم خیلی بیش از آن چه انجام داده‌ایم در تحقق اهداف انقلاب که از مهم ترین آن‌ها توجه به مباحث فرهنگی بود، موفق عمل کنیم.

مرندی گفت: مهم ترین انتقاد به ما این است که انرژی خود را به درستی مصرف نمی‌کنیم، در جمع خوب عمل نمی‌کنیم و همه قوای خود را به کار نمی‌گیریم تا برنامه‌های عمومی را پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ما برای تحقق اهداف کلان خود به اقدامات و تصمیم‌های جمعی نیاز داریم و لازم است که دراین زمینه تجدید نظر کنیم.

مرندی دستاورد دیگر انقلاب را به ویژه در عرصه بین‌الملل، شاخص کردن فرهنگ اسلام و اسلام طلبی در سراسر جهان عنوان کرد و گفت‌:‌ نمونه این روحیه را در اتفاقات غزه دیدیم چنانچه در کشوری نظیر ترکیه، هنگام شب و در بارش برف، به خیابان ها آمدند و از مسلمانان غزه حمایت کردند.

وی افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اصلا زمینه اتحاد اسلامی در جهان وجود نداشت و این موضوع در جهان معاصر یکی از مهم ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام اسلامی در کشور ما است

کد خبر 74362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز