جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آزادگان سیاسی ایران و جهان در دومین کنگره ملی فجرآفرینان با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران تجلیل شدند

به گزارش واحد مرکزی خبر،  رئیس جمهور در این کنگره ضمن اهدای تندیس فداکاری به 30 زندانی سیاسی قبل از انقلاب و چند آزاده خارجی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده‌اند، گفت: این نشست نه تنها برای تجلیل از کسانی که سیاهچال‌های ستمشاهی و مدعیان دموکراسی را تحمل کرده‌اند برگزار شده، بلکه برای بزرگداشت شان انسان است.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: همه کسانی که درپی صیانت از حریم انسانیت هستند در برابر فاسدها، خودخواهان و شیطان صفتانند.

وی افزود: کسی تصور نکند و نمی‌کند که ارزش‌های انسانی و الهی آسان به ما به ارث رسیده است.

رئیس جمهور گفت: برای صیانت و انتقال این ارزش‌ها، پیامبران شهید شدند، فرق امیرالمؤمنین علی (ع) شکافت و زندان‌ها و تبعیدها و حادثه کربلا برپا شد.

احمدی نژاد افزود: در دوران اخیر سنگین‌ترین شکنجه‌ها در زندان‌های وابسته به آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی تحمل شده است.

وی گفت: اما می‌خواهم در یک جمله از این مجاهدت‌های شما عزیزان نتیجه بگیرم و آن بشارتی است بر شما که به واسطه پایمردی‌ها و ایستادگی‌های شما و امثال شما، شب شکسته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران باردیگر تاکید کرد: امروز روز نتیجه‌گیری از خون شهید غفاری‌ها، شهید سعیدی‌ها و هزاران هزار شهید بزرگوار است.

در دومین کنگره ملی «فجرآفرینان»، سمیر قنطار، سیدعبدالکریم عبید و مصطفی دیب دیرانی از لبنان، اندی ام فتوا از اندونزی، حدام موحان سعه، جبار موات کسار،‌ محمد خزعل فاضل الموسوی از عراق، محمد دور سونسکی از بلغارستان، ژنرال بانتو هولومبسا از آفریقای جنوبی از دست رئیس جمهور تندیس مقاومت و لوح سپاس دریافت کردند.

همچنین قدرت الله احمدپور سامانی، منوچهر طالب لو، شهید حبیب الله جندی، علی اکبر مهدوی، هوشنگ اکبری فردرویان، سیدمحمدجواد موسوی، حسین حاجی عبدالوهاب، علی صباغ، محمدجواد حجتی کرمانی، شهید محمدعلی روحانی فرد، سیدعلی بوریاباف، حسین رشوند، محمد محمدی امین، احد منصوری، شهید حسین شمشادی،‌ حسن پاکدل نیا، محمد میرمحمدصادقی، محمدرضا دادی زاده، جلال صمصامی فر، سیدمجید فیاض، نور احمد لطیفی، سید محمد رضویان، سید محمدحسن ابن الرضا، معصومه جزایری، محسن دعاگو، جاسم عبدالمحمدی،‌ محی الدین انواری، شهید مصطفوی کرمانی و علی حسینی به عنوان زندانیان سیاسی قبل از انقلاب از رئیس جمهور تندیس مقاومت و لوح تقدیر دریافت کردند.

دبیرکل کانون زندانیان مسلمان قبل از انقلاب نیز در سخنانی بر انتقال مفاهیم و ارزشهای انقلاب اسلامی به جوانان تاکید کرد.

علی حسینی گفت: هم اکنون پژوهشگران، تالیف ده جلد کتاب درباره زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب و شکنجه و سختی هایی را که آنان متحمل شده‌اند آغاز کرده‌اند.

همچنین وجیهه ملکی یکی از زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب، در این کنگره گفت: ایثار و فداکاری در میان زندانیان مسلمان در بند رژیم پهلوی دیدنی بود.

وی افزود: زندان رژیم پهلوی اگر چه سختی‌هایی را برای مبارزان مسلمان داشت اما در آن شرایط سخت شاهد صحنه‌هایی از غیورمردان و شیر زنان بودیم که سراسر درس است.

به زندانیان سیاسی مسلمان پیش از انقلاب اسلامی که دارای مبارزات حق ‌طلبانه و آزادیخواهی ، اهداف اسلامی، ضد استبدادی و استکباری و حداقل 6 ماه در زندان بوده‌اند و دارای کد آزادگی هستند و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان‌های مخوف طاغوت آزاد شده‌اند و همچنین به زندانیان سیاسی مبارزات سایر ملت‌های ستمدیده جهان، آزاده سیاسی اطلاق می‌شود

کد خبر 74231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز