همشهری‌آنلاین: اهالی صدا در مراسم ویژه‌ای از خدمات دکتر حسن خجسته تقدیر کردند

اهالی صدا طی مراسمی که نهم بهمن ماه در استودیو یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد از خدمات دکتر حسن خجسته تقدیر کردند

به گزارش گروه دریافت خبر سرویس رادیو ایسنا، در این مراسم که با حضور اهالی رادیو همراه بود، کارکنان و برنامه‌سازان رادیو به پاس سال‌ها حضور با ارزش حسن خجسته از وی تجلیل و قدردانی کردند.

در این مراسم علی دارابی قائم مقام رییس سازمان، تقدس‌نژاد معاون اداری مالی سازمان، محمدحسین صوفی معاون جدید صدا، اساتید دانشگاه درحوزه ارتباطات و رسانه، و مدیران و کارکنان رادیو نیز حضور داشتند.

حسن خجسته، معاون سابق صدا در جلسه تودیع خود که نهم بهمن ماه در استودیوی شماره یک ساختمان صدا برگزار شد، با بیان این مطلب که من رادیویی خواهم بود، گفت: من با دل خوش رفتم و شما را نمی توانم فراموش کنم، رادیو یک خانواده است و در آن صف و ستاد بی‌معنی است.

وی با اشاره به این مطلب که من 17 سال در رادیو بودم و یک روز خسته نرفتم و نگران نیامدم، افزود:هنوز جمهوری اسلامی نتوانسته است ازبیش از 40 یا 50 درصد ظرفیت صدا استفاده کند.

معاون سابق صدا ادامه داد: رادیو دوباره به دوره جدیدی وارد شده و سازمان صدا و سیما و کشور باید از آن بهره برداری کنند.


بضاعت من بسیار اندک تر از آن است که بخواهم خلاء وجودی خجسته را پر کنم

محمد حسین صوفی، معاون صدا در این مراسم گفت: بضاعت من بسیار اندک تر از آن است که بخواهم خلاء وجودی خجسته را پر کنم.

وی وجود نزدیک 20 شبکه رادیویی در صدا را به عنوان یکی از دستاوردهای خجسته عنوان کرد و افزود: پس از معاونت وی بود که رادیو از چارچوب های ملی به حوزه اجتماعات محلی و منطقه ای گسترش یافت و توانست در رادیو جوان با قشر جوان و در رادیو گفت و گو با گروه نخبگان ارتباط برقرار کند.


صوفی، رادیوهای نوا، آوا و معارف را از دیگر رادیوهای زمینه محور برشمرد و خاطرنشان کرد: این روند تکثر با دو مولفه اصلی نیازهای فرهنگی و اجتماعی و امکانات سازمانی ادامه می یابد.

وی در همین رابطه همکاری، تلاش و مساعدت های اهالی رادیو را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با کمک همکاری خجسته و کمک سایر همکاران این بار سنگین را به منصه ظهور برسانیم.


اگر حرفه‌ای باشیم و به افراد خود میدان کافی دهیم، هیچ هراسی از شبکه‌های فارسی زبان نداریم

مدیر طرح و ارزیابی صدا نیز در این مراسم گفت: این جلسه قدردانی از خجسته و خیرمقدم به صوفی است.

حسن محمدیان با اشاره به این مطلب که خجسته انسانی است که منشاء خدمات زیادی در رادیو بوده است، اظهار کرد: وی تئوری های رسانه را به خوبی می شناخت و با دنیای متکثر رسانه ها آشنایی داشت.

وی انسان را موجودی انتخابگر معرفی و افزود: خجسته به این تئوری اعتماد قلبی داشت و کسی بود که اولین بار بحث مخاطب را مطرح کرد.

محمدیان ادامه داد: رسانه شعار نیست و هر چه بگویی نمی پذیرند، به همین خاطر بود که خجسته در کار نوشتن کتابی با عنوان تئوری هنجار رسانه ای در جمهوری اسلامی ایران بود.

مدیر سابق شبکه گفت وگو تصریح کرد: اگر حرفه ای باشیم و به افراد خود میدان کافی دهیم، هیچ هراسی از شبکه های فارسی زبان نداریم.

مدیر طرح و ارزیابی صدا در همین رابطه تاکید کرد: هراس من این است که رسانه ما ملی نباشد و مسائل مردم را مطرح نکند، اگر مساله‌ای را ما نگوییم به رسانه های رقیب فرصت این را داده ایم که به بیان مسائل ما بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: خجسته حوزه ارتباطات را می شناسد، در فرهنگ هر چقدر به تقاضا جواب دهی، تقاضا افزون تر می شود، ما باید مدیریت فرهنگی را تعریف کنیم، انسان با پیشنهاد رشد می کند، نه با دستور.


رادیو گفت وگو ادامه راه خجسته است

یونس شکرخواه، استاد ارتباطات و کارشناس مسائل رسانه و خبر در این جلسه با اشاره به این مطلب که آن‌ها که از سربازی به ژنرالی می‌رسند قابل اتکاتر هستند، حسن خجسته را از زمره این افراد خواند و تاکید کرد: او کسی است که به تواضع و مشورت اعتقاد دارد.

وی اظهار کرد: خجسته مرد تئوری صرف نبوده و مرد عمل هم هست، او به رسانه  باور دارد و بهترین کار خود را در رادیو گفت وگو به جای گذاشته است.

این استاد ارتباطات تصریح کرد: از منظر خجسته بایستی از افزایش نشریه‌ها و رسانه‌ها استقبال کرد.

او گفت اگر در رادیو تمام دیدگاه‌ها مطرح شود، برنده؛ نه شرکت کنندگان بلکه خود رادیو خواهد بود.

وی در همین رابطه افزود: اگر رادیو گفت وگو؛ فرصت بیشتری داشته باشد و دامنه آن گسترش پیدا کند، ادامه راه خجسته است.

شکرخواه ادامه داد: خجسته نه مرد سیاست و نه روشنفکر است، او کسی است که توقعات روشنفکران را به سیاسیون و توقعات سیاسیون را به روشنفکران منتقل می‌کند و دغدغه جامعه را دارد و در رادیو هم دغدغه مخاطب را داشت. او از جمله افرادی است که در حین عبور از جهان؛ آنرا می‌سازند و در همان حال؛ خود نیز ساخته می‌شوند 

خجسته در رادیو می‌ماند و بقیه ادامه راه اویند

باقرساروخانی، استاد دانشکده علوم اجتماعی تهران و از مهمانان این مراسم گفت: کم اتفاق می افتد که انسان در جریان شخصیتی با ابعاد گوناگون و پیچیدگی هایش قرار بگیرد، حسن خجسته از دانشجویان برجسته من بود، او یک تئوریسین رادیو است که تمام توانش در رادیو ریخته شده بود.

ساروخانی افزود: خجسته در رادیو می ماند و بقیه ادامه راه اویند.


اگر رادیو جوان و گفت و گو راه اندازی شدند و توانستند شجاعانه و صریح انتقادات خود را مطرح کنند، مرهون تلاش خجسته بود

علیرضا نوری مدیر رادیو ایران در مراسم تودیع معاون سابق صدا گفت: خجسته از مدیران انقلابی، تکلیف گرا و نتیجه گرا است که همواره دغدغه نتیجه را دارد.

وی اظهار داشت: حسن خجسته رهبری با خصایص رهبری است که بر آموزش مستمر، تحقیق، تئوریزه کردن و روابط انسانی تاکید دارد.

نوری تصریح کرد: اگر رادیو جوان و گفت و گو راه اندازی شدند و توانستند شجاعانه و صریح انتقادات خود را در چارچوب اعتقادات مردمی و مذهبی مطرح کنند، بر اساس همین دیدگاه تکلیف گرا و نتیجه گرای خجسته بود.


خجسته رادیو را تبدیل به رسانه‌ای کرد که قفل زبان‌ها و قلم‌ها را باز کرده و قهرکنندگان را به رادیو بازگرداند

دکتر صدیق، از سخنرانان این مراسم با برشمردن خلاقیت در عین سنتی بودن، به عنوان یکی از مولفه های شخصیتی معاون سابق صدا اظهار داشت: خجسته رادیو را تبدیل به رسانه ای کرد که قفل زبان ها و قلم ها را باز کرده و قهرکنندگان را به رادیو بازگرداند.

وی افزود: با مدیریت وی ، خرد جمعی ، تساهل و تسامح به فضیلت تبدیل شد و رادیو توسعه کمی و کیفی پیدا کرد.


تا زمانی که صدا از رادیو پخش می شود نام خجسته باقی است

محمد جهانی، مدیر رادیو پیام گفت: من افتخار همکاری با خجسته را از سال 72 و زمانی که به مدیریت شبکه استان رسید داشتم، این همکاری تا الان ادامه داشته و اگر توفیقی در شبکه ورزش یا پیام بوده است، به واسطه مدیریت ایشان است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که صدا از رادیو پخش می شود نام خجسته باقی است.


توجه به شایستگی‌ها و توانایی‌ها بدون توجه به جنسیت از مولفه‌های شخصیتی دکتر خجسته بود

سکینه احمدی، مدیر رادیو تهران در این مراسم اظهار کرد: استفاده از فرصت ها و تهدیدها، توجه به جشنواره های بین المللی و حضور جدی رادیو، توجه به نوآوری و تحول در رادیو، ایجاد شبکه های مختلف رادیویی، توجه به برنامه سازی و تکریم برنامه ساز، مطرح کردن رادیو در مخاطبان و توجه به مخاطب با شبکه های جدید و تخصصی شده و توجه به شایستگی ها و توانایی ها بدون توجه به جنسیت از مولفه های شخصیتی دکتر خجسته بود.


دوران خجسته مبدا تاریخی رادیو است و رادیو به دوران قبل از خجسته و پس از او دسته بندی می‌شود

مدیر اطلاعات و برنامه ریزی صدا نیز در این مراسم با بیان این مطلب که عناصر اصلی صدا، کلام، موسیقی، افکت و سکوت است، گفت: خجسته در سال های برنامه ریزی از این عناصر استفاده کرد، او در مدیریت از سکوت استفاده می کرد و اهل تغافل بود.

عباس عطاری افزود: خجسته نگاه سیستمی داشت و مشکلات را به جان می خرید، او در برابر هجمه ها می‌ایستاد و از بارزترین یادگارهای او خانه رادیو و تعاونی مسکن است.

وی ادامه داد: دوران خجسته مبدا تاریخی رادیو است و رادیو به دوران قبل از خجسته و پس از او دسته بندی می شود.

کد خبر 74219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز