چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنامه‌های مراسم سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، مدیرکمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر در نشستی خبری گفت: غبارروبی و عطرافشانی حرم و ضریح مطهر امام (ره) با گلاب ناب کاشان و تزیین و گل آرایی این مکان از برنامه‌های آماده سازی حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برای اجرای برنامه‌های دهه فجر است.

محسن صباغ افزود: همایش دوچرخه سواری ملی با همکاری فدراسیون دوچرخه سواری کشور 11 بهمن همزمان در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین نماز شکر در بیشتر مصلاهای کشور جمعه 11 بهمن اقامه می‌شود.

صباغ با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در 12 بهمن افزود: این مراسم در تهران ساعت 9 و 33 دقیقه در حرم مطهر امام (ره) با برنامه های متنوعی شامل پرده خوانی انقلاب، همخوانی، قرائت بیانیه آغازین مراسم دهه فجر، سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی و آیت ا... هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود و با اهدای سبدهای گل به ضریح امام (ره) پایان می‌یابد.

وی گفت: ساعت 9 و 33 دقیقه 12 بهمن همزمان با لحظه ورود تاریخی امام (ره) به کشور زنگ مدارس، سوت کارخانه‌ها، قطارها و کشتی‌ها و ناقوس کلیساها به صدا در می‌آید و آیات قرآن مجید از مساجد پخش می‌شود.

صباغ افزود: در آغاز مراسم دهه فجر برای مجسم کردن خاطرات ورود امام به کشور در سال 57 صدای هواپیمای حامل امام (ره) به هنگام فرود در فرودگاه مهرآباد، صدای شلیک توپ ، آوای مردم، سرود بوی گل سوسن و تلاوت قرآن از سامانه صوتی حرم امام (ره) پخش می شود.

مسئول کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر گفت: همچنین مراسم ویژه‌ای برای تکریم استقبال کنندگان و همراهان امام (ره) در سال 57 ساعت 8 صبح 12 بهمن در فرودگاه مهرآباد برگزار می‌شود.

وی از فراهم شدن تمهیدات لازم برای حضور مردم در حرم امام (ره) خبرداد و افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی و متروی تهران، مردم را برای حضور در مراسم 12 بهمن رایگان به این مکان منتقل می‌کنند.

صباغ با اشاره به برپایی مراسم ویژه 12 بهمن در سراسر کشور گفت: زادگاه حضرت امام (ره) در شهر خمین و حجره بنیانگذار جمهوری اسلامی در اراک در لحظه ورود تاریخی ایشان به کشور در 12 بهمن گلریزان می‌شود.

وی با اشاره به برپایی مراسم نمادین مختلف در کشور افزود: 30 دستگاه اتوبوس، 30 دستگاه مینی بوس و 30 دستگاه تاکسی تزیین شده با حرکت در سطح شهرها، مراسم آغازین دهه فجر را گرامی می‌دارند.

صباغ گفت: حسینیه جماران نیز در دهه مبارک فجر، میعادگاه عاشقان امام (ره) است و برنامه‌های متنوعی در این مکان مقدس برپا خواهد شد.

مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر از اجرای مراسم ویژه‌ای در مکان جلوس امام (ره) در بهشت زهرا خبرداد و افزود: این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز می‌شود و با نقل خاطراتی از شهدا و گلریزان مکان جلوس امام (ره) پایان می‌یابد.

وی گفت: حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران سخنران رسمی این مراسم است.

صباغ افزود: مراسم میهمانی لاله‌ها نیز پنج شنبه 17 بهمن در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و گلزار شهدای ارامنه تهران و همزمان در 17 هزار گلزار شهدای کشور برگزار        می‌شود.

کد خبر 74145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز