همشهری آنلاین: کانون جهانگردی واتومبیلرانی با همکاری وزارت راه و ترابری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، معاونت راهنمایی و رانندگی، سازمان پایانه‌ها؛ فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی وانجمن جهانی جهانگردی، کنفرانس بین المللی ایمنی راه را برگزار می‌کند.

محمدرضا تقی‌زاده مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اعلام این خبر گفت: حمل و نقل در تجارت جهانی نقشی مهم و چمشگیر داشته و سبب گسترش؛ توسعه و رونق اقتصادی می شود.

به همین دلیل ایمنی راه ها از موضوعات اثرگذار اقتصادی است. از سوی دیگر بخش حمل و نقل به عنوان سنگ بنا، محور توسعه و حلقه ارتباطی فعالیت های مختلف اقتصادی بوده و می تواند پیشاهنگی بخش ها و زیربخش ها را در اقتصاد ملی کشورها عهده دار شود.

وی با اشاره به افزایش تصادفات جاده ای و مرگ و میر ناشی از آن در جهان گفت : این امر سبب نگرانی دولت ها شده به طوری که چند سالی است ارتقای سطح حمل و نقل و توجه به زیرساخت های ایمنی جاده ای مورد توجه قرار گرفته است.

 همین امر سبب شد هفته ای جهانی به نام هفته ایمنی جاده ای ازسوی نهادهای بین‌المللی و انجمن های مربوط در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان شود که بر اساس آن؛ هفته جهانی ایمنی جاده ای به تصویب اعضا رسید.

وی افزود: طی این مصوبه از کمیسیون منطقه ای سازمان ملل و سازمان جهانی سلامت (WHO) خواسته شد که به طور مشارکتی این هفته را سازماندهی کنند که در مدت دو سالی که از نام گذاری این هفته می گذرد برنامه های مختلفی در راستای اهداف این هفته که همان ایمنی راه هاست در کشورها ی مختلف برگزار شده است.

مدیر عامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی بالا بردن آگاهی استفاده کنندگان از جاده ها را در کاهش میزان تصادفات جاده ای امری مهم دانست و افزود: استفاده از کلاه و کمربند ایمنی و سرعت مطمئنه از جمله عوامل کلیدی در کاهش حوادث و صدمات ناشی از ترافیک جاده است و به دلیل اهمیت این موضوع شعار هفته ایمنی جاده ای در سال 2007 امنیت جاده‌ای بدون تصادف نام گذاری شد.

تقی زاده در باره اهمیت توجه به ایمنی راه ها افزود: در ایران و بر اساس آمار و نظرات کارشناسی، عوامل انسانی ؛ جاده ای ؛ نقص فنی وقوانین و مقررات نقش به سزایی در کاهش تصادفات داشته اند که به همین دلیل و به منظور کاهش نرخ تصادفات و خسارت های ناشی از آن که سالانه چندین میلیارد تومان است ونیز با توجه به نقش پیشگیرانه ای که فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گذاشته است لزوم توجه به ایمنی راه ها را دو چندان می کند.

وی درباره  رویکرد کنفرانس بین المللی ایمنی راه اظهار داشت: این کنفرانس با رویکردی علمی و پژوهشی و تکیه بر فنون مدیریت و ایجاد تعامل مناسب بین دستگاه های مسوول برگزار می شود. تقی زاده  به  اهداف این کنفرانس اشاره کرد و افزود: معرفی تکنولوژی های جدید و تاثیر آن بر سلامت و ایمنی جاده ها ؛ ارائه روش های مدیریت بهسازی راه ها ؛ ارائه طرح های راهبردی با هدف توسعه و تعادل منطقه ای؛ گسترش امکانات حمل و نقل ؛ نشان دادن دستاوردها ؛ برنامه ریزی ها و فعالیت های راهبردی که تا کنون در کشور ما ازسوی نهادها ؛ موسسات و وزارتخانه های ذیربط انجام شده است از اهداف اصلی برگزاری این کنفرانس است. کنفرانس بین المللی ایمنی راه طی روزهای 12 و 13 اسنفد ماه در تهران برگزار می شود.

کد خبر 74042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز