دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روابط عمومی دفتر امور موسیقی از مجوز نداشتن سمفونی ایران سخن گفت و مدیر روابط عمومی ستاد سی‌امین سال انقلاب نیز گفت به دنبال کسب مجوزیم.

در حالی که از دو روز قبل دست‌اندرکاران ستاد سیمرغ (ستاد سی‌امین سال پیروزی انقلاب) از اجرای سمفونی ایران با سی خواننده در تالار وزارت کشور خبر دادند، روابط عمومی دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد تا کنون درخواست هیچ مجوزی برای اجرای سمفونی ایران به دفتر موسیقی ارجاع نشده و بدیهی است اجرای هرگونه کنسرت در سراسر کشور بدون مجوز دفتر موسیقی میسر نخواهد بود.

رفیعی، مدیر روابط عمومی ستاد سیمرغ به برنا نیوز گفت: نیازی برای گرفتن مجوز از مرکز موسیقی دیده نشد اما اگر راه قانونی اجرای سمفونی، گرفتن مجوز از مرکز موسیقی است در این باره حتماً اقدام می‌شود.

به گفته رفیعی نخستین اجرای سمفونی «ایران» قرار است روز 14 بهمن‌ماه در مراسم افتتاحیه طرح 900 در تالار بزرگ وزارت کشور اجرا شود. در طرح 900، 30 طرح در 30 استان کشور به مناسبت سی‌امین سال پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح و راه‌اندازی شود.
اجرای دوم این سمفونی نیز 18 بهمن‌ماه در طرح تجلیل از تلاش‌گران انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.

پیش از این محمدرضا احمدیان، شاعر و سازنده سمفونی «ایران»، گفته بود: مراحل ساخت و تنظیم سمفونی «ایران» که به سفارش ستاد سیمرغ (ستاد بزرگداشت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب) انجام ‌می‌شود، از شش ماه پیش آغاز شد.

معاون دپارتمان موسیقی دانشکده صدا و سیما تأکید کرده بود: به‌عنوان موسیقی‌دانی که 30 سال است در خدمت انقلاب فعالیت‌ می‌کنم، اندیشه ساختن سمفونی ایران به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب در ذهنم شکل گرفت و با توجه به فعالیتم در دانشکده صدا و سیما، تصمیم داشتم که این سمفونی را به عنوان یک اثر ملی به این سازمان هدیه دهم.

احمدیان در تشریح شکل‌گیری طرح اولیه این سمفونی گفته بود: با توجه به ملاقاتی که با دکتر حجت‌الله ایوبی رییس ستاد سیمرغ داشتم، در جریان برنامه‌های این ستاد به مناسبت بزرگداشت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب قرار گرفتم و با توجه به پیشنهاد وی برای ساخت موسیقی مناسب و فاخر برای ایام عاشورا، به ایشان پیشنهاد دادم که سمفونی ایران نیز تحت عنوان سرود ایران به مناسبت برنامه‌های سی‌امین سالگرد انقلاب اجرا شود. ایوبی با توجه به دیدگاه‌های هنری که برای انتقال پیام انقلاب به جوانان دارند، پس از شنیدن این اثر خواستار اجرای آن در برنامه‌های دهه فجر شدند و اینگونه بود که سرنوشت این اثر تغییر پیدا کرد.

محمدرضا احمدیان، مدیر ارکستر سمفونیک دانشگاه صدا و سیما خاطرنشان کرده‌بود: هدف ما این بود که از همکاری 29 خواننده مطرح کشور به همراه گروه کر بانوان، به عنوان نماد بانوان هنرمند انقلاب استفاده کنیم و این اثر ملی را به عنوان نماد 30 سالگی انقلاب در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار دهیم.

به گفته احمدیان این سرود با همکاری خشایار اعتمادی، حمید عسگری، مجتبی کبیری، بهنام صفاریان، موذن‌زاده اردبیلی، صادقی، مجید اخشابی، پهلوان صالحی، بابک جهانبخش، مانی رهنما، نیما مسیحا، علی کیانی، امیر تاجیک، مسعود خادم، فرزاد فرزین، مجید رضازاده، امیرکریمی، سعید شهروز و علی لهراسبی، با همراهی دیگر خواننده‌های مطرح و گروه کر بانوان اجرا خواهد شد.

کد خبر 73948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز