یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تصویرسازی 13 تصویرگر ایرانی در نسخه ‌نهایی کاتالوگ جشنواره معتبر بولونیای‌ایتالیا جای گرفت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات شباویز، 6 تن از این 13 تن تصویرگرانی‌اند که کتاب‌های این ناشر را تصویرگری کرده‌اند که از میان این شش تن، پنج تن‌شان کتاب‌های خانم فریده خلعتبری، نویسنده کودک و مدیر انتشارات شباویز را تصویرگری کرده‌اند.

هنرمندانی که از ایران به‌کاتالوگ راه یافته‌اند، عبارتند سحر بردایی، فرشته نجفی، والریا والنزا، مرتضی زاهدی، امیر شعبانی‌پور، فرشید شفیعی، راشین خیریه، سمیرا زمانی،زهرا سرمشقی،نوشین صفاخو، منیره منصوری، هادی کریم‌زاده، علیرضا گلدوزیان.
این نخستین بار است که ایرانیان حضوری این‌چنین موفق داشته‌اند. پیش از این، بیشترین شمار راه‌یافتگان به‌کاتالوگ بولونیا از ایران در سال 2006 بود که تنها هفت ایرانی به‌کاتالوگ راه یافته بودند.

به گزارش همشهری‌آنلاین نمایشگاه تصویرگری بولونیای ایتالیا که مهم‌ترین و معتبرترین نمایشگاه تصویرگری جهان است ، همه ساله‌در دو بخش داستانی و غیرداستانی برگزار می‌شود،که در بخش غیرداستانی  9 تصویرگر به‌کاتالوگ راه یافتند و در بخش داستانی 73 نفر انتخاب شدند.

راه یافتگان به‌کاتالوگ از 20 کشور مختلف‌اند ژاپن با 18 نفر، ایران و ایتالیا هر کدام با 13 نفر آلمان با 6 نفر در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

بعد از این چهار کشور ، تصویرگرانی از اسپانیا، انگلستان، استونی، فرانسه، کره و... در رده های بعدی قرار دارند

کد خبر 73850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز