همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از اجرای پروژه کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک در سال آینده خبر داد.

مهندس بهروز در گفت‌وگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک تهران می‌تواند به عنوان یک سیستم مکمل، شرایطی را فراهم سازد تا مسئولین نیروی انتظامی بتوانند با تسلط بیشتر و نظارت دقیق تر مانع از ورود خودورهای فاقد مجوز به محدوده طرح شوند. مناقصه اجرای این پروژه طی هفته آینده برگزار می‌شود و سال آینده شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

وی ادامه داد: از لحاظ فنی و اجرای قوانین بخش‌های مختلف این طرح باید با یکدیگرهمخوانی می‌داشت به همین دلیل اجرای طرح با تاخیری 3 تا 4 ماهه مواجه شد که خوشبختانه اکنون موانع بر سر راه مرتفع و زیر ساخت‌های لازم برای اجرای طرح فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه این طرح مکمل عملکرد پلیس در کنترل محدوده طرح ترافیک خواهد بود گفت: در تمام گیت‌های ورودی و خروجی محدوده طرح ترافیک که تعداد آنها حدود 100 نقطه است، دوربین‌هایی نصب می‌شود که به وسیله آنها خودروهای که فاقد مجوز ورود به محدوده هستند از طریق سیستم شناسایی و جریمه خواهند شد.

مهندس بهروز تصریح کرد: در مجموع برای کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های محدوده طرح بیش از 300 دوربین نصب خواهد شد که بر این اساس می‌توان به کنترل دقیق‌تر محدوده طرح و کاهش تخلفات امیدوار بود.

وی ادامه داد: در هر ورودی و خروجی به ازای هرخط عبوری یک دوربین نصب می‌شود تا هیچ خودرویی از دید دوربین‌ها پنهان نماند و خودورهای متخلف و فاقد مجوز به راحتی شناسایی شوند.

کد خبر 73756

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز