جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازنشستگی کشوری، کسری‌های سال جاری صندوق بازنشستگی کشوری را حدود 900 میلیارد تومان عنوان کرد

ابراهیم طوبایی با بیان این خبر به ایسنا گفت.: کسری‌های سال جاری صندوق که تا پایان امسال حدود 900 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود را به دولت ارائه کردیم که دولت این رقم را پذیرفته است.

طوبایی همچنین بودجه مورد نیاز این سازمان برای سال آینده را حدود پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کل بودجه مورد نیاز برای سال آینده حدود پنج هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که این رقم مورد نیاز برای پرداختی‌های سازمان است.

وی با بیان این که بخشی از این اعتبار باید در بودجه دولت و بخشی نیز از محل وصولی‌های سازمان بازنشستگی لحاظ شود، تاکید کرد: مشکلی در این باره نداریم و پیش‌بینی می‌شود با ارائه آن به مجلس شورای اسلامی مشکلی پیش نیاید.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری با اشاره به این که بحث بدهی‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی از سنوات گذشته وجود داشته است و هنوز هم ادامه دارد، عنوان کرد: هنوز حدود دو هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه داریم.

طوبایی ادامه داد: دولت پس از چند سال برای اولین بار، در سال گذشته بخشی از بدهی‌های خود به صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کرد. به عنوان مثال 380 میلیارد تومان از محل سهام کارخانجات قابل عرضه در بورس را به صندوق بازنشستگی کشوری ارائه کرد که اسناد مربوطه مبادله و کارهای لازم در این باره انجام شده است.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری در پاسخ به این که براساس اعتباری که هم‌اکنون در اختیار این سازمان قرار گرفته است، تا چند ماه دیگر می‌توان حقوق بازنشستگان را بر اساس قانون خدمات مدیریت کشوری پرداخت کرد؟ گفت: برای صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری 740 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد، تا بتوانند قانون مدیریت را برای بازنشستگان اجرا کنند که این رقم تنها برای حدود دو ماه حقوق این قشر کفایت می‌کرد.

طوبایی افزود: با این اعتبار حقوق بازنشستگان را به مدت دو ماه پرداخت کردیم. همچنین برای تامین اعتبار اجرای این قانون در ماه گذشته، دولت مصوبه‌ای ارائه کرد که بر اساس آن، حدود 300 میلیارد تومان از محل تن‌خواه گردان به سازمان داده شد و توانستیم حقوق بازنشستگانمان را به موقع پرداخت کنیم.

وی ادامه داد:‌ برای ماه آینده نیز نامه‌ای نوشته و مکاتبه کردیم که انشاءالله دولت از محل تنخواه گردان اعتبار مورد نیاز را تامین خواهد کرد، تا مبلغ 900 میلیارد تومانی را که در حال حاضر بابت کسری در جابجایی بودجه دیده شده، مصوب شود تا بدین گونه این مبلغ را پوشش دهد. بنابراین مشکل و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

کد خبر 73672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز