پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: 160 برنامه به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مختلف اجرا می‌شود

 به گزارش واحد مرکزی خبر، جانشین کمیته بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر در نشست خبری گفت: این کمیته علاوه بر تهیه برنامه‌های فرهنگی برای 6 میلیون ایرانی مقیم خارج در 25 کشور جشن روز ملی را در سفارتخانه‌های ایران برگزار می‌کند.

محمود واعظی تهیه چهار ویژه نامه ادیان ارمنی، آشوری، زرتشتی و یهودی به زبان‌های انگلیسی و عربی را از دیگر برنامه‌های این کمیته اعلام کرد.

وی همچنین از برگزاری 14 هفته فرهنگی، نمایشگاه، جشنواره، نمایش فیلم، اعزام هنرمند و مشاور تربیتی و نیز چاپ کتاب، نشریه و مقالات ترجمه شده و همچنین برگزاری هفته دوستی در کشورهای مختلف جهان به مناسبت آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی خبر داد.

واعظی اضافه کرد: این برنامه‌ها در کشورهایی مانند یونان، سوریه، مراکش، سودان، پاکستان، کرواسی، عمان، اندونزی، گرجستان، مالزی،  بلگراد، آنکارا، لندن، اتریش و دیگرکشورها برگزار می‌شود.

وی تولید فیلم مستند از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان، تهیه و ارائه محصولات فرهنگی در این زمینه و عرضه آنها در نمایشگاه‌های بین المللی و تخصصی کتاب، چاپ کتاب بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگاه، حقوق و مسئولیت زنان در نگاه اسلام و غرب به زبانهای عربی و انگلیسی را نیز از برنامه های کمیته بین‌الملل ستاد مرکزی دهه فجر دانست.

واعظی همچنین تهیه ویژه نامه اهل سنت به این دو زبان و گشایش کتابخانه دیجیتال آنلاین با 200 کتاب از شخصیت های برتر انقلاب اسلامی به زبان غیرفارسی را از دیگر برنامه های این کمیته برای معرفی بیشتر انقلاب اسلامی به جهانیان برشمرد.

انجمن کلیمیان و زرتشتیان هم از برگزاری مراسم با شکوه سی امین سالگرد انقلاب اسلامی در تهران خبر دادند.

مسئول ستاد دهه فجر انجمن کلیمیان تهران در نشست خبری کمیته اقلیت های دینی ستاد مرکزی دهه فجر افزود: نمایندگان جامعه کلیمی 12 بهمن در مراسم آغاز دهه فجر در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور می‌یابند.

وی برپایی مراسم تجلیل از شهدای اقلیت‌ها، حضور در راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری جشنواره موسیقی کلیمیان و نشست ویژه درباره فعالیت‌های 30 ساله بیمارستان دکتر سپیر و نقش این مرکز در سالهای پیروزی انقلاب را از جمله برنامه های جامعه کلیمیان در ایام دهه فجر اعلام کرد.

افرامیان همچنین برگزاری نشست هم اندیشی با عنوان یهودیان ایران و سی سال انقلاب اسلامی برپایه گردهمایی کتابخانه مرکزی انجمن کلیمیان تهران و برگزاری جشن شاد ویژه دهه فجر که سازمانهای جوانان این انجمن برگزار می‌کنند از دیگر برنامه‌های کلیمیان برشمرد.

مسئول ستاد دهه فجر انجمن کلیمیان تهران برگزاری گردهمایی کلیمیان کرمانشاه با حضور مسئولان استانی، برگزاری تئاتر در تهران و جشن ویژه دهه فجر در اصفهان و همچنین دعوت از گروه ُکر ادیان توحیدی را از دیگر برنامه‌های جامعه کلیمیان ایران در آغاز دهه چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی اعلام کرد.

رئیس انجمن زرتشتیان تهران هم در نشست خبری گفت : انجمن زرتشتیان تهران 4 بهمن با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره)، با آرمان های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پیمانی دوباره می‌بندند.

وی همچنین به صدا درآمدن زنگ مدارس این اقلیت دینی در لحظه ورود تاریخی امام راحل همراه با نیایش، سخنرانی نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، برپایی برنامه کنکاش موبدان، اجرای بزرگداشت چهره های ماندگار زرتشتی و برپایی نمایشگاه جشن انقلاب در مهد کودک ها و مدارس زرتشتی را از برنامه های ایام دهه فجر زرتشتیان اعلام کرد.

وی همچنین برگزاری برنامه کانون دانشجویان، برپایی نمایشگاه سازمان زنان، برپایی مسابقات ورزشی و همایش سی امین سالگرد پیروزی انقلاب را از دیگر برنامه های زرتشتیان برشمرد.

رستم خسرویانی بر حضور پرشور زرتشتیان در راهپیمایی22 بهمن تأکید کرد و یاد شهدای زرتشتی دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود: برگزاری مراسم میهمانی لاله ها یکی دیگر از برنامه های این انجمن در دهه فجر انقلاب اسلامی است.


همچنین در دهه مبارک فجر چهره های مطرح اقلیت های دینی ایران در سه دهه انقلاب اسلامی ،20 بهمن تکریم می شوند.

مسئول کمیته اقلیت های دینی ستاد مرکزی دهه فجر اعلام کرد ، براین اساس مراسم ویژه ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نمایندگان اقلیت ها در مجلس شورای اسلامی، برخی سفرای کشورها و اندیشمندان حوزه ادیان در هتل استقلال تهران برگزار و از این افراد قدردانی می شود.

مسئول کمیته تبلیغات ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی نیز از نصب برچسب " دهه فجر سی امین سال مبارک " روی کالاها خبر داد و افزود: بسیاری از شرکت های مواد غذایی ،شیرینی و غیره روی تولیدات خود در ماه بهمن این برچسب را نصب خواهند کرد .

وی با اشاره به 10 هزار نوع فعالیت کمیته تبلیغات ستاد دهه فجر در سراسر کشور گفت: برای نمونه در استان گلستان قرار است همایشی برای افراد 30 ساله ای که نام روح الله و سید علی دارند برگزار شود.

کریمی همچنین از ارسال کارت تبریک برای افراد 30 ساله در برخی استانها خبر داد.

این مسئول گفت: نمایشگاه 30 سال عکس انقلاب، کنسرت 30 سال انقلاب، سینما سیار، تجلیل از 30 شاعر بزرگ ایران از دیگر برنامه های کمیته تبلیغات ستاد مرکزی دهه فجر در کشور است.

وی همچنین از تهیه ماکت ورود امام خمینی (ره) به وطن با عنوان " از کربلای حسینی تا انقلاب خمینی " خبر داد و گفت: خانه عکاسان ایران نیز نمایشگاه عکسی با عنوان " ما می توانیم " برگزار می‌کند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از چاپ کتاب 30 سال شعر ایران در سه جلد خبر داد و گفت: تصاویر انقلاب نیز در مجموعه ای جمع آوری شده است.

کریمی گفت: 30 سخنرانی از امام راحل و مقام معظم رهبری نیز به صورت مولتی مدیا در میان راهپیمایان 22 بهمن توزیع می‌شود.

مسئول کمیته تبلیغات ستاد مرکزی دهه فجر با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال ، سومین جشنواره شعرفجر نیز برگزار می شود گفت:به همین مناسبت30 اثر برجسته خارجی درباره انقلاب اسلامی ایران نیز به فارسی ترجمه شده است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی همچنین از برگردان 30 شعر خارجی درباره انقلاب به زبان فارسی خبر داد و گفت: 30 عنوان کتاب قصه 30 کتاب در حوزه شعر جوان و 30 کتاب کودک نیز منتشر شده است که در میان راهپیمایان 22 بهمن توزیع می‌شود

کد خبر 73651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز