همشهری‌آنلاین: وزیر امور اقتصاد و دارایی از درخواست رئیس جمهور برای بازبینی واگذاری سهام شرکت نفتی پتروایران خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ سید شمس الدین حسینی در حاشیه دومین همایش بحران‌مالی جهان، فرصت‌ها و چالش‌ها در جمع خبرنگاران مبنی بر دستور رئیس جمهور برای توقف واگذاری شرکت نفتی پتروایران گفت: رئیس جمهور درخواست کرده است عرضه سهام این شرکت بازبینی شود.

چندی پیش شرکت نفتی پتروایران که از شرکت‌های اصلی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است به مبلغ 110 میلیارد تومان به یک شرکت خصوصی در حوزه انرژی فروخته شد که این امر منجر به اعتراض وزیر نفت و در پی آن ارسال نامه به رئیس جمهور برای توقف واگذاری سهام پتروایران شد.

وی درباره عرضه سهام سایر شرکت‌های دولتی افزود: در چند ماه گذشته عرضه سهام شرکت‌های دولتی متوقف شده است که این به معنای تعطیلی نیست.

حسینی گفت: از این پس عرضه سهام شرکت‌های دولتی با بازارسازی و تعهد خرید از طرف شرکت‌های تامین سرمایه داخلی و خارجی صورت می‌گیرد. وی افزود: در کنار عرضه سهام در بورس از روش مزایده هم استفاده خواهد شد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه نرخ سود هدف عقود مبادله‌ای برای سال آینده چقدر خواهد بود گفت: این بحث در بسته سیاستی پیش‌بینی شده است، از آن جا که ما در دولت تقسیم کار کرده‌ایم بنابراین پیشنهاد می کنم این سئوال را از رئیس کل بانک مرکزی بپرسید.

حسینی افزود: قرار است رئیس کل بانک مرکزی پیشنهاد نرخ سود عقود مبادله‌ای را به کمیسیون اقتصادی دولت بیاورد تا در آنجا تصمیم‌گیری نهایی شود.

وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما از نرخ سود عقود مبادله‌ای چقدر است گفت: پیش‌بینی ما اجرای مفادی است که در بسته سیاستی پیش‌بینی می‌شود.

حسینی در پاسخ به اینکه آیا شما بسته سیاستی بانک مرکزی را چشم بسته قبول خواهید کرد افزود: بسته بانک مرکزی نیست بلکه این بسته مصوب کمیسیون اقتصادی دولت است

کد خبر 73209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز