یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقاشی هایی با موضوع جن از روز شنبه 21 دی 87 در نگارخانه الهه به روی دیوار خواهد رفت.

در این نمایشگاه نقاشی‌های پرویز روزبه ارایه می‌شود که در آنها جن با نگاه فانتزی و کودکانه او به تصویر کشیده شده است.

« نوبت عاشقی» عنوان این نمایشگاه است که در آن 17 تابلوی نقاشی با موضوع ماورایی « جن» به روی دیوار می‌رود. در این تابلوها که فضایی انتزاعی دارند از این موجودات آشنایی‌زدایی شده است و فارغ از ترس و وحشتی که از آنها وجود دارد به زندگی و روزمرگی‌های آنان اشاره شده است.

پرویز روزبه متولد 1336 است و 32 سال است که به طور حرفه‌ای نقاشی می‌کند او که در 86 نمایشگاه گروهی آثارش را عرضه کرده 26 نمایشگاه انفرادی نیز برپا کرده است . روزبه سه دوره کاری را پشت سر نهاده است در دوره نخست از مناظر و فیگورها اجراهایی امپرسیونیستی نقش می‌زد در دهه 70 به کارهای آبستره روی آورد و این روزها به جهت تاثیراتی که از 16 سال معلم نقاشی بودن و کار با کودکان گرفته به نقاشی‌هایی روی آورده که المان‌های کودکانه دارند.

وی که در آثارش به رنگ ها توجه ویژه دارد در این نمایشگاه 17 تابلو عرضـه می کند که کوچک ترینشان 70 × 70 و بزرگترینشان 120 × 120 است.

نمایشگاه نقاشی‌های پرویز روزبه ساعت 4 بعد از ظهر شنبه 21 دی 87 افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا 30 دی همه روزه غیر از ایام تعطیل 4 تا 8 بعد از ظهر از این آثار دیدن کنند. نگارخانه الهه در بلوار افریقاـ کوچه گلفام ـ پلاک 6 واقع است.

کد خبر 72290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز