همشهری آنلاین: یک شرکت تحقیقاتی پژوهشی در زمینه توسعه و تولید تجهیزات موسیقایی از ایران برای نخستین بار در تاریخ این صنعت به نمایشگاه نم(NAMM) در ایالت لس آنجلس‌آمریکا حضور خواهد یافت.

افشین سپهوندی، مدیر این موسسه و مبتکر برخی از محصولات موسیقایی ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: شرکت تحقیقاتی صوت آذین پیش از این با اختراع دستگاه‌هایی چون رهاب و ورق زن نت توانسته بود عنوان نخست نمایشگاه صنعت موسیفی فرانکفورت را به دست آورد.[گفت و گو با مخترع دستگاه ورق‌زن نت موسیقی]

به گفته این مخترع و محقق موسیقایی ، موسسه صوت آذین با پشتوانه  ده ساله‌ای که  در حوزه تحقیق ،توسعه و تولید تجهیزات موسیقایی، دارد امسال بةعنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده محصولات فرهنگی و موسیقایی ایران، برای نخستین بار در نمایشگاه 2009 NAMM آمریکا که بزرگترین رویداد صنعت موسیقی جهان محسوب می شود، به عنوان تنها نماینده ایران شرکت خواهد کرد.

 وی تاریخ برگزاری این نمایشگاه  را 26 تا 29 دی ماه (15 تا 18 ژانویه) در شهر لس آنجلس  عنوان کرد و گفت: شرکت صوت آذین با سابقه پنج بار حضور در نمایشگاه بزرگ موسیقی فرانکفورتMUSIKMESSE این امکان را یافت تا پس از عضویت رسمی انجمن شرکتهای موسیقی آمریکا در نمایشگاه بزرگ NAMM حضور داشته باشد.

سپهوندی گفت: مدیر نمایشگاه NAMM آمریکا هنگام بازدید از غرفه شرکت صوت آذین در MUSIKMESSE سال 2008 میلادی در شهر فرانکفورت، از مسئولان غرفه پرسید شما با این پشتوانه حضور مستمر در نمایشگاه آلمان و محصولات منحصر به فرد خود چرا به نمایشگاه موسیقی آمریکا نمی آیید.[حضور ایران در نمایشگاه صنعت موسیقی فرانکفورت]

 در نتیجه پس از رایزنی های پی در پی، دعوت نامه رسمی مدیر نمایشگاه NAMM برای مدیران شرکت صوت آذین ارسال شد و این حضور کم نظیر ایران در یکی از عرصه های فن آوری موسیقی بدین گونه تحقق یافت.

شرکت صوت آذین همچنین نخستین فاز از نرم افزار ملی فارابی را به دو زبان فارسی و انگلیسی در این نمایشگاه برای اولین بار عرضه می کند. این نرم افزار علاوه بر قابلیت های فنی ویژه موزیسین های حرفه ای، شامل بخش های آموزنده ای مانند  سازشناسی و سبک شناسی موسیقی ایران بوده که می تواند برای عموم افراد مفید باشد. 

کد خبر 71916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز