همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور از ارائه لایحه اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان خبر داد و گفت: بر اساس این لایحه، حقوق بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از 5 تا 80 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، حسینعلی ضیایی در جمع خبرنگاران افزود: افزایش حقوق بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس پایه و رتبه حقوقی و با توجه به سال بازنشستگی آنان اعمال خواهد شد.

وی گفت: کسانی که در سال‌های گذشته بازنشسته شدند و بالاترین پرداخت را داشته‌اند و به عبارتی با 30 سال سابقه کار بازنشسته شده‌اند به ازای هر سال، حداقل حقوق سال 86 به آنها اضافه شود.

ضیایی افزود: برای هر سال معادل یک روز حقوق افراد اضافه خواهد شد و بنا داریم میان حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی تعادل لازم را برگزار کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: بر اساس این لایحه بیمه ‌شدگان بازنشسته به ازای هر سال خدمت بالای 10 سال، معادل یک روز حقوق سال 86 به حقوق آنان افزوده می‌ شود.

وی اضافه کرد: کسانی که سال‌های دور ( حدود 15 سال قبل ) بازنشسته شدند بیشترین افزایش حقوق خواهند داشت و کسانی که سال‌های اخیر بازنشسته شده‌اند کمترین افزایش حقوق را خواهند داشت.

ضیایی گفت: لایحه ‌افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس دستور رئیس جمهور تهیه و تدوین شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق با بازنشستگان کشوری گفت: کارکنان دولت شرایط خاص خود را دارند و قابل مقایسه با بیمه شدگان تامین اجتماعی نیستند.

وی همچنین از افزایش سن افراد تحت تکفل خبر داد و گفت: سن افراد تحت تکفل بیمه شده اصلی که مشغول کار نیستند از 18 سال به 23 سال افزایش یافته است.

ضیایی با اشاره به اقدامات چند سال اخیر سازمان تامین اجتماعی برای افزایش تعداد بیمه ‌شدگان افزود: هدف این سازمان افزایش بیمه‌شدگان به 10 میلیون نفر تا پایان برنامه چهارم توسعه است و در حال حاضر هشت میلیون و 400 هزار نفر از بیمه ‌شدگان از خدمات تامین اجتماعی بهره می‌گیرند.

ضیایی گفت: در سال گذشته، یک میلیون نفر به شمار بیمه ‌شدگان اضافه شد و پیش ‌بینی می‌‌شود تا پایان امسال تعداد بیمه‌ شدگان 24 درصد افزایش یابد.

ضیایی در پاسخ به سوالی درباره شرایط بیمه شدن زنان خانه‌ دار گفت: شرایط بیمه شدن زنان خانه ‌دار مشابه شرایط حرف و مشاغل آزاد است و این افراد می‌توانند، با مراجعه به شعبه‌های سازمان تامین اجتماعی با هر دستمزدی که برای خود تعیین می‌کنند، بیمه شوند.

وی افزود: این بیمه بهترین نوع پس‌‌انداز برای زنان خانه ‌دار است و پیشنهاد ما این است که این افراد با بالاترین رقم ممکن که حدود یک و نیم میلیون تومان درآمد در ماه است، خود را بیمه کنند تا پس از کار افتادگی بالاترین حقوق بازنشستگی را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره وضع تغییر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی و احتمال تبدیل شدن این سازمان به یک سازمان دولتی گفت: دولت‌‌ها در تمام کشورها، نظارت‌‌های عالی بر این سازمان ‌ها دارند و برای سازمان تامین اجتماعی ارتباط با دولت همواره مفید بوده است.

وی افزود: بر اساس قانون خدمات کشوری، اساسنامه‌‌ای برای سازمان تهیه شده است و در دولت تصویب شد، اما به علت بررسی بیشتر برخی مفاد آن، هنوز ابلاغ نشده است.

ضیایی گفت: حتی اگر همین اساسنامه ابلاغ و اجرا شود، سازمان تامین اجتماعی دولتی نخواهد شد و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در این سازمان حضور خواهند داشت.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان غیردولتی و عمومی است و پس از تغییر اساسنامه نیز دولتی نمی‌‌شود و شورای عالی متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و نمایندگان دولت آن را اداره خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه وضع کلی ارائه خدمات درمانی را در بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی مطلوب توصیف کرد و گفت:80 تا 90 درصد بیمارستان‌‌های تامین اجتماعی خدمات مطلوبی ارائه می‌کنند، البته ضعف و کمبودهایی نیز در برخی از بیمارستان‌‌ها به صورت استثنا وجود دارد و حتی خدمات تامین اجتماعی از خدمات بسیاری از بیمارستان‌‌های بخش خصوصی نیز بهتر است.

ضیایی افزود: یکی از دلایل ازدحام و ایجاد صف‌‌های طولانی در بیمارستان‌‌های متعلق به سازمان تامین اجتماعی، دریافت رایگان خدمات درمانی بیمه ‌شدگان است که نمی‌توانیم برای آن کاری انجام دهیم.

وی گفت: اداره بیمارستان‌‌های دولتی داوطلب را نیز بر عهده می‌گیریم که این موضوع     می‌ تواند به ارائه خدمات بهتر و بیشتر به بیمه ‌شدگان سازمان و عموم مردم کمک کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور درباره وضع مالی و میزان بودجه سازمان تامین اجتماعی گفت: دارایی سازمان تامین اجتماعی در شرکت سرمایه‌گذاری حدود 10 هزار میلیارد تومان است و برای سال آینده 12 هزار میلیارد تومان پیش بینی بودجه داریم.

ضیایی گفت: طلب سازمان از دولت که باید به ازای هر نفر کارمند سه درصد حق بیمه پرداخت کند، نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان است

کد خبر 71205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز