شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر با انجام 7 بازی آغاز شد و تیم‌های صدرنشین استقلال و ذوب‌آهن توانستند رقبای خود را شکست دهند.

استقلال در تهران با نتیجه 4 بر 2 داماش گیلان را برد و ذوب‌آهن برای ماندن در نبرد قهرمانی با 2 گل از سد پیکان، تیم سوم جدول گذشت و همچون استقلال 37 امتیازی شد اما آبی‌پوشان به دلیل تفاضل گل بهتر رتبه نخست جدول را حفظ کردند.

عصر جمعه استقلال در حالی مقابل داماش گیلان قرار گرفت که  بسیاری  روی کاغذ و با توجه به نتایج اخیر دو تیم، شانس بیشتری برای استقلال قائل بودند. داماش نسبت به پگاه سال گذشته تفاوت‌های چشمگیری داشت؛ تیمی که به سرمربیگری نادر دست‌نشان حتی در فینال جام حذفی مقابل استقلال خوب بازی کرد طی رقابت‌های امسال نتوانسته نتایج چندان مناسبی را کسب کند. با این حال تغییراتی که در کادر مدیریتی و  فنی این تیم به وجود آمد شرایط این تیم گیلانی را تا حدودی تغییر داد. استقلال در همان دقایق ابتدایی تلاش می‌کرد تا به گل برسد.

نفوذهای مدافع باتجربه استقلال به خوبی  این میل را نشان می‌داد آنجا که پیروز قربانی مدام در محوطه جریمه داماش خودنمایی می‌کرد و حتی توانست یک بار با ضربه سر دروازه نظرمحمدی را تهدید کند. اما برخلاف جریان بازی این داماش گیلان بود که در دقیقه 15 به گل رسید. شوت مهدوی که سال گذشته در رقابت‌های لیگ نیز مقابل استقلال موفق به گلزنی شده بود با واکنش خوب طالب‌لو برگشت داده شد اما در ادامه اشتباه پژمان منتظری در مهار آلوز باعث شد که مهاجم داماش با یک شوت گل اول این دیدار را به ثمر برساند.

استقلال پس از دریافت گل اول تحت فشار هواداران  چند موقعیت خطرناک را روی دروازه داماش ایجاد کرد که در نهایت مهدی امیرآبادی با یک شوت، مدافع این تیم گیلانی را وادار به اشتباه کرد. مهدی نوری پس از ضربه عباسفرد به توپ به طرز عجیبی توپ را وارد دروازه خودی کرد تا آبی‌پوشان خیلی زود گل تساوی را به ثمر برسانند.  این گل در دقیقه 25 به ثمر رسید.

اگرچه چند دقیقه پس از به ثمر رسیدن گل تساوی‌بخش استقلال در موقعیت تک‌به‌تک آرش برهانی این شانس را داشت که به گل دوم خود برسد اما نکته جالب‌توجه این بود که داماش پس از دریافت گل کمی تغییر آهنگ داد و حتی توانست یکی، دو موقعیت گلزنی را با همکاری آلوز و مهدوی روی دروازه طالب‌لو ایجاد کند. در یکی، از همین موقعیت‌ها تعلل مدافعان استقلال باعث شد آدریانو آلوز در موقعیت تک‌به‌تک با طالب‌لو قرار گیرد و ضربه نسبتا شدیدی را به پای دروازه‌بان استقلال وارد کند. امیر قلعه‌نویی در این صحنه به شدت به حرکت مهاجم داماش معترض بود. داور بازی نیز آلوز را با کارت زرد جریمه کرد.

در دقایق پایانی نیمه‌اول، استقلال روی چند ضربه ایستگاهی و سانتر از جناحین می‌توانست به گل  برسد که دفع ناقص نظرمحمدی در یکی از همین موقعیت‌ها توپ را نصیب مدافع پیش‌تاخته استقلال یعنی بیژن کوشکی کرد اما این بازیکن نتوانست توپ را در یک موقعیت ایده‌آل وارد دروازه کند. آرش برهانی در جدی‌ترین موقعیت استقلال پس از گل اول حتی دروازه‌بان حریف را دریبل کرد اما مدافع حریف به زیبایی این توپ را به کرنر فرستاد. اما در دقیقه 44 گل دوم استقلال توسط پیروز قربانی و از روی همین کرنر به دست آمد تا داماش بازنده به رختکن برود.

حملات داماش

نیمه دوم در حالی آغاز شد که داماش برای رسیدن به گل تساوی تلاش زیادی به خرج داد. آنها حتی روی ضربه سر آلوز به گل رسیدند اما به دلیل آفساید، داور این گل را مردود اعلام کرد. حسین عبدی در نیمه‌دوم بهنام افشه را به بازی فرستاد. این بازیکن از جناح چپ تیمش حرکات خوبی را ترتیب داد اما تعویض بعدی سرمربی داماش افشین چاوشی بود؛ بازیکنی که فصل پیش مقابل استقلال گلزنی کرد جایگزین آلوز شد. آدریانو آلوز نیز به نشانه اعتراض از طرف دیگر، زمین را ترک کرد. بازیکن شماره 10 داماش در کنار مهدوی از همان ابتدا توانست یکی، دو موقعیت خوب گلزنی را روی دروازه استقلال ایجاد کند.

داماش پاداش بازی منطقی خود را در دقیقه 68 گرفت و به گل تساوی دست پیدا کرد. مهدوی با یک ضربه سر توانست به زیبایی دروازه طالب‌لو را باز کند.  سرمربی استقلال پس از شوک داماش تصمیم گرفت منیعی را به بازی بفرستد تا از ارسال از جناحین تیمش را به گل برساند. این اتفاق در دقیقه 74 رخ داد تا داماش حتی 5 دقیقه نیز نتواند از گل تساوی‌بخش خود مراقبت کند.

سانتر خسرو حیدری از جناح راست و ضربه سر حسین کاظمی استقلال را دوباره پیش انداخت. یک دقیقه بعد داماش، گل چهارم را نیز پذیرفت. آرش برهانی پشت به دروازه داماش ضربه سر خود را به گل تبدیل کرد. اشتباه نظرمحمدی در خروج از دروازه داماش مسلم به نظر می‌رسید. آرش برهانی که فصل گذشته هرگز در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشده بود طی رقابت‌های این فصل به خوبی برای استقلال گلزنی کرده است.

در دقایق پایانی نیز داماش نتوانست شرایط بازی را به نفع خودش تغییر دهد. آرش برهانی حتی می‌توانست گل پنجم تیمش را به ثمر برساند که دروازه‌بان داماش این بار واکنش خوبی از خود نشان داد. استقلال با این برد همچنان در صدر جدول رقابت‌های لیگ باقی ماند تا تعطیلات را با روحیه‌ای مناسب آغاز کند.

پیروزی ذوب آهن، ملوان، صبا  استقلال‌اهواز و راه‌آهن

در سایر بازی‌ها ملوان در روزی که محمد احمد‌زاده را به دلیل اعتراض به مشکلات مالی تیم روی نیمکت نداشت توانست برق را یک بر صفر شکست دهد.پیام با نتیجه 2 بر 2 سپاهان را متوقف کرد. راه‌آهن در شیراز 3 بر یک مقاومت را برد. صبا با یک گل ابومسلم را شکست داد. استقلال‌اهواز هم یک بر صفر مس  کرمان را مغلوب کرد. ذوب‌آهن، تیم دوم جدول در ورزشگاه فولاد‌شهر با نتیجه 2 بر صفر از سد پیکان، تیم سوم جدول گذشت.

کد خبر 70606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز