مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین دوسالانه مجسمه سازی فضای شهری با معرفی نفرات برتر درخانه هنرمندان به کار خود پایان داد.

سید مجتبی موسوی دبیر این دوسالانه ضمن سخنانی به میزان استقبال هنرمندان از برپایی این دوسالانه تخصصی اشاره کرد و گفت: در این دوسالانه 250 هنرمند با ارائه 830 اثر شرکت کردند که در نهایت و با انتخاب طرح‌ها در شورا 111 اثر از 87 هنرمند برای شرکت در دوسالانه پذیرفته شد.

مدیر نگارخانه برگ افزود: حدود  50 درصد آثار به نمایش درآمده برای اجرا در اشل شهری انتخاب شده که این در کنار برنامه‌های جاری سازمان زیبا سازی در ارائه فراخوان و دعوت از هنرمندان برای ساخت آثار حجمی در حوزه شهری است.

مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیبا سازی با بیان اینکه هم اکنون 70 اثر از طریق فراخوان در حال ساخت و آماده‍سازی برای نصب در سطح شهر است گفت: مجموع آثار منتخب دوسالانه و این تعداد آثاری که در حال ساخت است رقمی به تعداد کل مجسمه‌های نصب شده در فضای شهری تا امروز حاصل خواهد شد که اتفاق خوشایندی است.

موسوی با اشاره به اینکه اولین برنامه نگارخانه برگ سازمان زیباسازی، فعالیتی تخصصی بود و قصد داریم بیشترین فعالیت این نگارخانه را به حوزه شهری اختصاص دهیم بیان داشت: نمایشگاه آثار دوسالانه مجسمه‌های شهری تا پایان آذر در محل این نگارخانه ادامه خواهد داشت.

در بخش آزاد به ترتیب بیژن غنچه پور، احمد نادعلیان، آلنا نبی الهی، محمد سالاریان و زهرا بیرجندیان رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

محمد سهرابی ، زهرا شهامت پور و کوروش گلناری نیز در بخش حماسه و انقلاب اسلامی نفرات برگزیده شناخته شدند.

نخستین دوسالانه مجسمه سازی فضای شهری ضمن سپاس از حضور بهروز دارش و بیژن نعمتی شریف، جایزه ویژه خود را به پاس یک عمر فعالیت مستمر و خلق آثاری در زمینه مجسمه های شهری به ایرج محمدی اهدا کرد.

همچنین آلنا نبی‌الهی به عنوان برگزیده این دوسالانه از نگاه مخاطبان شناخته شد.

باید مکتب هنری برای تهران تعریف کرد
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: مانند مکتب هرات و شیراز که این روزها به آن می‌پردازند باید مکتب هنری برای تهران تعریف کرد، مکتبی که در همه حوزه‌ها بازتاباننده روح ایران و ایرانی باشد.

احمد مسجد جامعی گفت: وقتی برنامه چشم انداز 20 ساله تهیه می‌شد، رویکردی برای ایران پیش‌بینی شد تا در افق 20 ساله، کشور برتر منطقه باشد، از آنجا که من معتقد به برتر بودن ایران از نظر فرهنگ و هنر بودم پیشنهادی برای برتر شدن کشور دراین حوزه برای سطحی بالاتر ارائه کردم که پذیرفته نشد اما از زمانیکه در حوزه مدیریت شهری این همکاری را آغاز کردم، تهران را در مقایسه با دیگر شهرهای منطقه نیازمند در برخی حوزه‌های هنری مانند سیمای شهری احساس کردم.

وی افزود: تهران شهر شناسنامه‌دار و با خاطره‌ای است که مهمترین سرمایه آن در عرصه‌های فرهنگ و هنر است.

رییس شورای تخصصی مجسمه‍سازی سازمان زیبا‌سازی در ادامه با اشاره به اینکه تهران به لحاظ درون مایه‌هایی که شهر را تشکیل می‌دهد امتیاز ویژه‌ای دارد گفت: تهران این ظرفیت را دارد که نماد حرکت ملی ایران باشد چرا که به نوعی ایران کوچک است و همان اتفاقی که درگذشته درکشمیر رخ داد و با عنوان ایران کوچک آن را خطاب می‌کردند، در مورد تهران نیز رخ داده و این شهر هم اکنون شرایطی برای بیان ایران دارد‌.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، کشورهای همجوار ایران را دارای آثار فاخری در حوزه شهری دانست و بیان داشت: با برپایی نخستین جشنواره، حسی ایجاد شد و ما را به اینجا می‌رساند که بگویم کشور برتر منطقه هستیم اما امکان بروز و ظهور و خلاقیتش به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین قدم شرکت کننده نمی‌داند با چه فضایی مواجه است و به حتم قدم دوم و برپایی دومین دوسالانه استوارتر برداشته خواهد شد اظهار داشت: امیدوارم این حرکتی که آغاز شده همچنان استمرار پیدا کند.

کد خبر 70328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز