مهدی‌ربوشه: پروژه عبور از داریوش مصطفوی در حالی تقریبا مراحل پایانی خود را طی می‌کند که سکوت اعضای هیات‌مدیره معمای برکناری قریب‌الوقوع آقای مدیرعامل را پیچیده‌تر کرده است.

 شایعه برکناری داریوش مصطفوی البته موضوع تازه‌ای نیست. چه به دنبال افشای متن قرارداد افشین قطبی با باشگاه پرسپولیس که خبرگزاری ایسنا با عنوان «قرارداد ترکمانچای» آن را منتشر کرد، داریوش مصطفوی هرگز نتوانست مقابل انتقادها دلایل منطقی ارائه کند.

 ناگفته‌های قطبی در یک فیلم سانسور شده

روز گذشته خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت: «برخی از صحبت‌های افشین قطبی در مورد دلایل استعفایش از سمت سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس در فیلمی قراردارد که بنابر دلایلی سانسور شده و جز یک بخش گزینشی، هنوز در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. چه بسا پخش کامل این فیلم بتواند به روشن‌ شدن زوایای این رویداد
 کمک کند.»

افشین قطبی در حالی از سمت سرمربیگری تیم پرسپولیس استعفا کرد که قبل از این اقدام در نامه‌ای به اعضای هیات‌مدیره باشگاه به مشکلات خود برای ادامه همکاری با این تیم اشاره کرده بود.

بخشی از این نامه که در نشست ویژه اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس مطرح و مورد بررسی قرار گرفته بود، در اختیار رسانه‌های گروهی قرار گرفت اما تا به حال متن کامل آن از سوی مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره باشگاه منتشر نشده است. در این مورد گفته می‌شود، افشین قطبی 10 دلیل را به عنوان عوامل استعفای خود مطرح کرده و از مسئولان باشگاه پرسپولیس خواسته بود تا قبل از استعفا، نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

قطبی در شرایطی از سرمربیگری پرسپولیس استعفا کرد که براساس مفاد قراردادش باید مشکلات و موانع موجود را قبل از هرگونه اقدامی به صورت مکتوب در اختیار مدیرعامل قرار می‌داد.

قطبی قبل از ترک تهران در مصاحبه‌ای تلویزیونی که بخشی از آن در برنامه نود پخش شد حرف‌هایی را مطرح کرد.

گفته می‌شود 15 دقیقه پایانی این مصاحبه تلویزیونی سانسور شده و در اختیار هیچ رسانه‌ای قرار نگرفته است.

15 دقیقه‌ای که برخی منابع می‌گویند سرمربی مستعفی پرسپولیس درباره مدیران سابق باشگاه و حتی حمید استیلی صحبت‌هایی را مطرح کرده که در صورت پخش آن دور جدیدی از جنجال‌ها در پرسپولیس آغاز می‌شود.

عادل فردوسی‌پور در گفت‌وگویی کوتاه با همشهری تاکید می‌کند: «همه فیلمی که در اختیارمان قرار داده بودند را پخش کردیم و من درباره 15 دقیقه سانسور شده هیچ نظری ندارم. چون ما در برنامه 90 همه آن چیزی را که در اختیارمان بود را پخش کردیم.»
 برخی منابع ادعا می‌کنند اصلی‌ترین بخش‌ گفته‌های قطبی که به صراحت از دلایل استعفایش سخن گفته بود حذف و در اختیار هیچ رسانه‌ای قرار نگرفته است.

 احتمال برکناری مصطفوی

شایعه درست زمانی رنگ و بوی جدی به خود گرفت که محمد علی‌آبادی به عنوان رئیس مجمع باشگاه چندی پیش درخصوص شرایط بحرانی این تیم به کادر مدیریتی پرسپولیس هشدار داد که در صورت تداوم نتایج ضعیف شخصا برای حل مشکلات وارد عمل می‌شود. اگر چه اعضا در نخستین واکنش‌ها ضمن انتشار صلح‌نامه‌ای از برطرف شدن کدورت‌های داخلی خبر دادند و از مدیرعاملی مصطفوی حمایت کردند اما  گویا عملکرد مدیر عامل،  اعضای هیات‌مدیره را وادار به تجدیدنظر کرده است.آخرین خبرها حاکی از آن است که به زودی در باشگاه پرسپولیس تغییرات مدیریتی ایجاد خواهد شد.

اگرچه اعضا حداقل در گفت‌وگوهای رسانه‌ای این موضوع را تکذیب می‌کنند اما نکته دیگری هم وجود دارد؛ آنها مصطفوی را تایید نمی‌کنند. مجید فرخزادی می‌گوید:‌ «یک هفته است به باشگاه نرفته‌ام و از شایعات اخیر بی‌خبرم.»

وی که گفته می‌شود از اندک شانسی برای جایگزینی مصطفوی برخوردار است در واکنش به این موضوع می‌گوید: «دو سال است که این حرف مطرح می‌شود.»

خبرگزاری مهر از برکناری داریوش مصطفوی به عنوان محتمل‌ترین گزینه تغییرات در باشگاه نام  می‌برد مدیرعاملی که علاوه بر اظهارات متفاوت رسانه‌ای، طی هفته‌های گذشته و خصوصا پس از شکست‌ها و ناکامی‌های تیم فوتبال این باشگاه از سوی هواداران این تیم
به استقلالی‌ بودن هم محکوم می‌شود اما در این بین تنها تردیدی که وجود دارد رسانه‌ای شدن برکناری مصطفوی است؛ گویا همین امر زمان برکناری وی را به تعویق انداخته است.

 جلسه هدایتی با رئیس سازمان ورزش

ظاهرا جلسه هدایتی و رئیس سازمان ورزش به موضوع خصوصی‌سازی باشگاه تا پایان فصل مربوط می‌شد اما برخی منابع معتقدند که موضوعات دیگری نیز در این جلسه مورد بحث قرار گرفته است؛ اینکه در‌صورت برکناری داریوش مصطفوی، رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس اصلی‌ترین آلترناتیو وی محسوب می‌شود.

تحلیل‌ دیگری نیز وجود دارد؛ گویا مسئولان سازمان ورزش برای سپردن سمت مدیرعاملی باشگاه به حسین هدایتی همچنان با تردیدهایی روبه‌رو هستند. اما بازتاب جلسه روز گذشته رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس با محمد علی‌آبادی که از ساعت یک بعدازظهر شروع شد حداقل در محافل خبری این شایعه را به‌وجود آورد که حسین هدایتی به زودی جای مصطفوی را خواهد گرفت.

رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در واکنش به این شایعه در گفت‌وگو با همشهری تاکید کرد: «برای این شایعه هیچ پاسخی ندارم و فعلا بهتر است سکوت کنم.»

حسین هدایتی در پاسخ به این سئوال که آیا قرارداد قطبی با اصرار مصطفوی و در فضای مخالفت هیات‌مدیره به امضا رسید، تصریح کرد: «نباید همه تقصیرها را به گردن مصطفوی انداخت. قطبی با نظر همه ما سرمربی پرسپولیس شد.»

اما نکته مهمی وجود دارد. گویا اصلی‌ترین اختلافی که میان هدایتی و مصطفوی وجود دارد موضوع بازگرداندن قطبی به پرسپولیس است.

برخی منابع می‌گویند در جلسه هدایتی با مسئولان سازمان ورزش موضوع بازگرداندن قطبی به پرسپولیس نیز مطرح شده است که هنوز اطلاعات کاملی در این خصوص وجود ندارد.
از سوی دیگر مدیربرنامه‌های افشین قطبی در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «حرکت بعدی افشین معلوم نیست. همیشه تصمیماتی وجود دارد که دیگران به آن می‌گویند؛ شوک.»

اما به نظر می‌رسد حاج‌باقر با توجه به اقتضای حرفه‌ای‌گری این حرف‌ها را به‌زبان می آورد. چه دوستان نزدیک قطبی می‌گویند: «او یکشنبه‌شب در رستوران قصرآریا در دبی  با جواد کاظمیان ملاقات داشته و در گفت‌وگو با بازیکن سابق پرسپولیس تاکید کرده به تهران برنمی‌گردد.»

قرار است قطبی طی روز‌های آینده در سفری تفریحی به استرالیا با پیم‌وربیک ملاقات کند. قطبی در تازه‌ترین واکنش‌های خود در خصوص بازگشت به پرسپولیس گفته است: «یکبار و برای همیشه تصمیم خودم را گرفته‌ام، برنمی‌گردم.» اما در این بین افشین پیروانی که تیمش در جام حذفی نیز زمین بازی را با پیروزی ترک کرد، در واکنش به تغییرات احتمالی در باشگاه پرسپولیس می‌گوید: «توجهی به حاشیه‌ها ندارم.

حاشیه‌ها همیشه سراغ ما می‌آید. اما این به خودمان مربوط می‌شود که به آنها دامن بزنیم یا از آنها دوری کنیم.» آخرین تحلیل‌ها درباره تغییرات احتمالی پرسپولیس گویا به سمت برکناری مدیرعامل باشگاه می‌رود.

اگرچه شاید قطبی هرگز به پرسپولیس برنگردد و پیروانی به کارش ادامه دهد، دلیل آن نیز روشن است؛ پیروانی تاکنون نتایج خوبی کسب کرده است.

کد خبر 69844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز