گروه اجتماعی: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این که سه میلیون و 200 هزار پلاک قدیمی و لیزری در کشور باقی مانده است، افزود: تا پایان سال 86 پلاک کلیه خودروهای کشور ملی می شوند.

«هادیانفر»، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در حاشیه ملاقات مردمی خود در دفتر نظارت همگانی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب،اظهار داشت: طی فراخوانی که برای تعویض پلاک‌های مدل 82 صورت گرفت تنها 20 درصد این خودروها پلاک ملی نشده ‌اند که خودروهای دولتی بیشتر آنها را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به این که در آینده نزدیک سه مدل دیگر از خودروها برای تعویض پلاک فراخوان خواهند شد، افزود: صاحبان 50 درصد خودروهای مدل 81 نیز هنوز برای تعویض پلاک خودرو خود اقدام نکرده‌اند که از مالکان این خودروها درخواست می‌شود نسبت به تعویض پلاک خودروی خود اقدام نمایند.

سردار هادیانفر به نصب دستگاه GPS بر روی خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: تا‌کنون بر روی 8 هزار دستگاه کامیون و تریلر دستگاه GPS نصب شده است و 180 پاسگاه و 30 قرارگاه پلیس نیز به سیستم‌های کنترلی مجهز شده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت هم بر اساس ماده 8 آئین‌نامه حمل بار خطرناک تا پایان اسفند‌ماه سال جاری به رانندگانی که این دستگاه را روی خودروی خود نصب نکرده‌اند، مهلت داده است تا نسبت به نصب این سیستم اقدام کنند.

سردار هادیانفر به توافقنامه‌ای که بین راهنمایی و رانندگی و بیمه‌های کشور در بیمه مرکزی امضاء شده است اشاره و خاطر نشان کرد‌: ما منتظر هستیم تا برچسب‌های بیمه شخص ثالث که بیمه به ما تحویل داده است به میزان کافی تکثیر شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: بعد از فراخوان بیمه، بر‌چسب‌ها روی خودروها نصب می‌شود و با خودروهای فاقد برچسب بیمه شخص ثالث برخورد جدی خواهد شد.

کد خبر 6981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز