سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسن قالیباف اصل در سال ۱۳۴۸در مراغه متولد شد.

hassan ghalibaf asl

وی در سال ۱۳۷۱ مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران اخذ کرد. در سال ۱۳۷۳ موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از همان دانشگاه شد و در سال ۱۳۸۱ مدرک دکتری خود را در رشته مدیریت مالی از دانشگاه تهران اخذ کرد.

سوابق پژوهشی و آکادمیک

وی که عضو هیات‌ علمی گروه مدیریت دانشگاه الزهرا است، تالیف مقاله " اثر نرخ ارز بر بازده سهام در ایران"، مقاله بررسی اثر نوع مالکیت بر عملکرد شرکت‌ها (تجربه خصوصی سازی در ایران)، تالیف مقاله بررسی عوامل تعیین کننده ضریب قیمت بر درآمد در بورس اوراق بهادار تهران، تالیف کتاب " مدیریت مالی "، ترجمه مقاله " رهبری الهام بخش"، ارائه مقاله درسمینارفیزیک مالی تحت عنوان نظریه‌های فرا مدرن مالی و ارائه مقاله در سمینار سالانه اقتصادی زمستان ۲۰۰۲ (دبی) تحت عنوان:Currency exposure, market power and the equity rate of return, the case of iran(Ahmad R. jalali_naini & Hassan Ghalibaf asl) را در رزومه خود دارد.

همچنین وی مدیر و مجری پروژه "مطالعه مفاهیم و نظریات ادغام و تصاحب " برای موسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری ایران، مدرس دروس مدیریت سرمایه‌گذاری، بازارهای پول و سرمایه، سازمان‌های پولی و مالی، سمینار در مسائل مالی و مدیریت مالی پیشرفته در دانشگاه‌های الزهراء، تهران، دانشکده اقتصادی وزارت دارایی بوده و در چندین پایان‌نامه در دوره‌های کارشناسی ارشد مدیریت مالی در دانشگاه‌های الزهراء و تهران استاد راهنما و مشاور بوده است.

سوابق اجرایی

وی از ابتدای سال ۱۳۸۵ تاکنون مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید بود. از سال ۱۳۸۲ تا پایان سال ۱۳۸۴ نیز مدیر عاملی و عضو هیأت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان را بر عهده داشت.

وی از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۸۲ مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌‌گذاری بوعلی بود و در سال های ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر بود.

کارشناس اعتبارات خارجی بانک توسعه صادرات ایران از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۵،کارشناس صادرات شرکت سیمان فارس و خوزستان از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۷۸ و عضویت در هیات‌مدیره شرکت‌های تامین سرمایه امین، تراکتورسازی ایران و شرکت سرمایه‌گذاری سپه از دیگر سوابق اجرایی قالیباف اصل به شمار می‌رود.

کد خبر 68646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز