مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت فاضلاب شهر تهران گفت: در صورت تامین منابع جاری اجرای پروژه فاضلاب شهر تهران 132 سال زمان می‌برد.

به گزارش مهر، اصغر ریاضتی با حضور در جلسه سه‌شنبه (21 آبان) شورای شهر تهران گزارشی از وضعیت فاضلاب شهر تهران را برای اعضای شورا تشریح کرد.

وی یکی از اساسی‌‌‏ترین مشکلات زیست محیطی شهر تهران را نبود تعادل بین تاسیسات آبرسانی و سیستم دفع فاضلاب شهری دانست و افزود: چرخه سالم آب در تهران وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب شهر تهران همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 18 درصد جمعیت شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند گفت:‌ 1100 سال طول می‌‌‏کشد تا بدون تصفیه آبهای زیرزمینی این منابع به حالت اولیه بازگردد.

وی ادامه داد:‌ در سال 77 طرح جامع فاضلاب شهر تهران به تصویب رسید اما به دلیل بازنگری این طرح از سال 84 در دستور کار اجرایی قرار گرفت که تا کنون 26 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ریاضتی تاکید کرد: اگر شبکه فاضلاب تکمیل نشود منابع آب نیتراته می‌‏‌شود و چون تشخیص آن به راحتی امکا‌‏پذیر نیست،‌ تصفیه آب نیتراته به طور کامل انجام نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در صورت تامین منابع جاری شرکت فاضلاب شهر تهران اجرای پروژه فاضلاب 132 سال طول می ‌‌کشد، ‌‏گفت:‌ این در صورتی است که با استفاده از اعتبارات دولتی می‌توانیم طرح مذکور را طی 24 سال اجرا کنیم.

ریاضتی اظهارداشت:‌ برای اولویت اول پروژه فاضلاب شهر تهران 763 میلیارد تومان اعتبار لازم است تا 50 درصد از شهر تهران را تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دهیم.

به گفته مدیرعامل شرکت فاضلاب شهر تهران سرانه هر نفر از شهر تهران برای اجرای پروژه فاضلاب شهر تهران 300 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای پروژه شبکه فاضلاب 169 میلیارد تومان است افزود: در حال حاضر 23 درصد از این اعتبارات تامین شده است.

کد خبر 68108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز