شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گیراترین عکس‌های حیات وحش در معرض نمایش گذاشته شد.

به گزازش خبرگزاری شین‌هوا بیش از سه هزار عکس از 82 کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده بودند.

این عکس‌ها از بهترین‌ها در میان هزاران عکسی هستند که امسال در رقابت عکس حیات وحش شرکت دارند. این عکس‌ها طیف وسیعی از موضوعات مربوط به حیات وحش را دربرمی‌گیرند.

داوران مسابقه گفتند در تصمیم‌گیری در مورد پرندگان به دنبال عکس‌هایی بودند که حسی از ارتباط شخصی را ایجاد کرده باشند.

سوفی استاتفورد، یکی از داوران مسابقه عکاس سال حیات وحش 2008، در این باره گفت: "آن چه من شخصا در جستجوی آن هستم، عکسی است که با شخص من ارتباط برقرار کند. من هر روز در جریان کارم عکس‌های بسیاری را می‌بینم، بنابراین عکسی که توی چشم می‌زند، عکسی که چیزی تازه دارد، عکسی که با من حرف می‌زند و مرا تکان می‌دهد، چنین عکسی برای من اهمیت دارد و واقعا دنبالش می‌گردم. چنین عکس‌هایی را فورا می‌شناسید." 

"تعداد عکس‌های شرکت‌کننده خیلی زیادند. شما باید از بین 32 هزار عکس، پانصد عکس را انتخاب کنید، و بعد آنها را به 72 عکس برسانید که مسئولیتی بزرگ و کاری سخت است. اما شما واکنشی فوری دارید، عکس‌ها جلوی شما چشمک می‌زنند و شما فورا بله یا نه‌تان را می‌‌گویید."

برنده اصلی جایزه عکاس حیات وحش امسال استیو وینتر است. او ده ماه‌ را برای ردیابی گونه بسیار نادر پلنگ‌های برفی در مناطق دورافتاده هند و پاکستان گذراند. او با استفاده دوربین‌های کنترل‌شونده از راه دور، شش ماه را در درجه حرارت زیرصفر به عکسبرداری پرداخت تا عکسی میخکوب‌کننده از پلنگ برفی بگیرد.

عکس سال حیات وحش 2008 /استیو وینتر

 استیو وینتر، عکاس سال حیات وحش، گفت: "گرفتن این عکس آمادگی زیادی لازم داشت، تلاش برای یافتن نواحی دورافتاد‌ه‌ای که بتوان این دوربین‌ها را در آنجاها به کار برد، جایی که می‌دانستم می‌توان از پلنگ برفی عکس گرفت. یکی دو سال طول کشید که چنین جایی را پیدا و زمان درست برای گرفتن عکس را تعیین کنم. 

"اما مهمترین چیز در این مورد آگاه کردن مردم از وضع اسفناکی است که پلنگ‌‌های برفی دچار آن هستند و این که بدانند چطور به این حیوان کمک کنند."

 امسال، کاروتینا پارتیف، نوجوان انگلیسی، جایزه عکاس جوان حیات وحش را از آن خود کرد. او در عکسی به نام "نمایش" حمله شیرنری را به یک زرافه بالغ به تصویر می‌کشد.

Catriona Parfitt (United Kingdom)

این مسابقه هفده رده دیگر هم دارد که در آن بهترین عکس‌های حیات وحش از سراسر جهان انتخاب می‌شوند.

نمایشگاه عکاس سال حیات وحش از 31 اکتبر 2008 تا 26 آوریل 2009 در شهرهای مختلف انگلیس و در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

کد خبر 67689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز