جمعه ۱۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جی پی آر اس (GPRS) یکی از خدمات شبکه‌های GSM است که با بهره‌گیری از آن می‌توان به تبادل بسته‌های دیتا پرداخت.

یکی از کاربرد‌های اصلی GPRS / GPRS:General Packer radio Service دسترسی به اینترنت و مرور صفحات وب است. تنها با استفاده از شبکه مناسب و با داشتن تلفن همراه مناسب می‌توانید به صفحات وب بروید، اطلاعات تحت وب را دریافت و یا به سروری اطلاعات بفرستید.

با استفاده از جي پي آر اس دیگر نیازی ندارید که برای هربار استفاده از اینترنت مدت زیادی را برای متصل شدن به سرویس دهنده اینترنت صرف کنید.

یکی از مزایای استفاده از جي پي آر اس سرعت برقراری ارتباط آن است. اساساً  برای اتصال به اینترنت همان مراحلی طی می‌شود که برای برقراری یک تماس یا فرستادن یک پیامک طی می‌شود. به این دلیل که جي پي آر اس در حقیقت پروتکل ارسال و دریافت بسته‌های دیتا را به شبکه GSM اضافه می‌کند.

سرعت تبادل بسته‌های دیتا در این سیستم از 56 تا 114 کیلوبایت می‌باشد. با استفاده از جي پي آر اس شما به تمام خدمات ابتدایی شبکه GSM دسترسی خواهید داشت و به علاوه می‌توانید از سرویس‌های MMS، پیام‌های لحظه‌ای، ایمیل، مرور صفحات وب و WAP بهره‌مند شوید.

جي پي آر اس نسل 2.5 شبکه های GSM است به این دلیل که فن‌آوری بین نسل دوم و نسل سوم محسوب می‌شود. استانداردسازى GPRS ابتدا در سال 1994 توسط ETST/SMG انجام شد و سپس در سال 1997 مجموعه مشخصات آن توسط SMG#25 مورد تایید قرار گرفت و سرانجام در سال 1999 تکمیل شد.

خدمات جي پي آر اس در سال 1999 رو به توسعه و تکامل نهاد ولی اخیراً با رشد شبکه‌های نسل سوم (3G) استفاده از جي پي آر اس کم‌رنگ‌تر‌ شده‌است.

کد خبر 67670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز