یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

هرچند کتاب‌های تاریخی تصوری ذهنی از دنیای قرن‌ها پیش را در ذهن خواننده ایجاد می‌کنند اما پس از تابلو‌های نقاشی، این عکس‌ها هستند که تاریخ را به تصویر کشیده‌اند.

در واقع پیش از اختراع دوربین عکاسی هیچ تصویر واقعی از جامعه گذشته وجود نداشت. اما اکنون دوربین های عکاسی به اندازه‌ای متداول شده‌اند که حتی تولید‌کنندگان  وسایلی نظیر گوشی تلفن همراه نیز می‌کوشند امکان ثبت تصاویر را در محصول تولیدی خود به وجود آورند.

تا همین چند سال پیش که عکس‌ها سیاه و سفید بودند و پس از آنکه امکان ثبت رنگی تصاویر هم فراهم شد، کسی گمان نمی‌کرد تکنولوژی عکاسی تا این اندازه پیشرفت کند که دیگر نیازی به فیلم عکاسی نباشد و دوربین‌های بزرگ و حجیم به دوربین‌هایی تبدیل شوند که انداره آنها به کوچکی کف دست است.

حالا دیگر در حرکت هم می‌توان عکاسی کرد و لرزش دست در بسیاری از دوربین‌ها، تاثیری در کیفیت عکس ندارد.

در واقع دوربین‌های دیجیتال تحولی اساسی در دنیای عکاسی ایجاد کرده‌اند به نحوی که تمام اعضای خانواده  می‌توانند به راحتی از میهمانی‌ها و مراسم خود عکس‌های حرفه‌ای و با کیفیت تهیه کنند.

بسیاری از دوربین‌های جدید حتی نیازی به تنظیم ندارند و با آنها می‌توان در هر شرایطی عکاسی کرد. در هنگام خرید، بدون تردید اولین مسئله‌ای که شما را در انتخاب یک دوربین محدود می‌کند، میزان بودجه‌ای است که برای این کار کنار گذاشته‌اید.

شما باید با توجه به نیاز خود دوربینی با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید. اغلب مردم وقتی می‌بینند دوست یا بستگانشان دوربین دیجیتال خریده‌اند اولین چیزی که ازآنها می‌پرسند این است که رزولوشن دوربین چند مگاپیکسل است.

باید گفت که مگاپیکسل بیشتر به اندازه عکسی که چاپ می‌شود مربوط است. اما یک نکته مهم و تعیین کننده در کیفیت عکس، قدرت لنز دوربین است. 

نکته مهم دیگر این است که این لنز در یک فاصله معین چه عرض تصویری را می‌تواند رصد کند. همچنین باتری یک موضوع مهم است.

بعضی از دوربین‌ها با وجود تمام محاسنی که دارند، باتری زیادی مصرف می‌کنند. در این صورت اگر شارژر یا باتری قابل شارژ استفاده نکنید، ممکن است ورشکست شوید.

کد خبر 67290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز