دوشنبه ۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

دکتر علی‌اصغر محکی: حضور در نمایشگاه ایفرا اولین برنامه امروزمان است. این طور که در سایت اطلاع رسانی نمایشگاه آمده است، ایفرا یک پلتفرم بین‌المللی ارتباطات در زمینه صنایع و تجهیزات مرتبط با روزنامه‌نگاری است.

 پیش بینی شده امسال بیش از ده هزار نفر از 80 کشور دنیا در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه ایفرا حضور یابند. امروز دوشنبه 27 اکتبر، روز گشایش نمایشگاه است.
 
تصویر بزرگ را ببین
مدیران ایفرا در توضیح دلیل انتخاب شعار این دوره ایفرا یعنی شعار «تصویر بزرگ را ببین» حرف جالبی می زنند: «شما در اینجا تنها بخشی از تصویر صنعت چاپ و نشر مطبوعات را نخواهید دید. ما تصویری بزرگ از تمام ماجرا را به شما نشان می دهیم.» یعنی به درکی جامع از آخرین یافته‌های جدید از پدیده مورد نظر خواهید رسید.

مدیران سازمان ایفرا که از سال 1970 این نمایشگاه را هر سال برگزار می کنند، آن را بزرگترین نمایشگاه‌ روزنامه‌نگاری می دانند. آمستردام تا کنون شانزده بار میزبان این نمایشگاه بوده است. یک علت این امر، اهمیت بین‌المللی پایتخت هلند در تجارت صنعت بزرگ چاپ و نشر مطبوعات است که در نتیجه آمستردام را محلی مناسب برای برگزاری این نمایشگاه کرده است.

راینر میتلباخ؛ مدیر عامل ایفرا این نمایشگاه را، مکانی منحصر به فرد برای عرضه تمامی محصولات و خدمات صنعت رسانه قلمداد می کند. او تاکید دارد که اکسپو ایفرا نمایه‌ای بزرگ و کامل از صنعت چاپ و نشر مطبوعات است و مدعی است که ایفرا در این زمینه پیشرو است.

مطبوعات امروز؛ کانون توجه اجلاس
برگزار کنندگان این دوره از ایفرا می گویند که امیدوارند بازدیدکنندگان در پایان حضورشان در نمایشگاه توانسته باشند بسته ای کامل از تحولات نو در عرصه چاپ و نشر مطبوعاتی را گردآوری کنند.

ما جزو اولین بازدید کنندگانی بودیم که وارد نمایشگاه شدیم. چهار سالن بزرگ که هر کدام به موضوعی خاص اختصاص دارند غرفه های زیادی را دربرگرفته اند. بیشتر وقت من امروز در سالن فناوری های چاپ و سیستم های خودکار توزیع گذشت. جذاب ترین سالن اما جایی بود که جدیدترین پیشرفت های تحریریه الکترونیک در ان جا قرار گرفته بود. سیستم ارسال صفحات نشریات برای مخاطبان از طریق پیامک خیلی جالب بود. به ویژه این که خوانندگان این پیامک ها قابلیت جستجوی اطلاعات بیشتر از روی صفحه موبایل و استفاده از تسهیلات هایپر لینک را هم در اختیار داشتند.

یکی از ایده های جالب در نمایشگاه، کسانی بودند که خود را به شکل روبات درآورده بودند و در بین بازدیدکنندگان رفت و آمد می‌کردند و سوالات شان را جواب می دادند.

یک فناوری که نظرم را به خود جلب کرد سیستم برچسب زنی روی بسته‌های مطبوعاتی بود که برای تک تک مشترکان به سرعت انجام می شد و حتی تعیین می کرد که برای هر مخاطب چه تعداد یا چه سطحی از صفحات لایی، رویی و ضمایم بایستی ارسال شود.

بعد از ظهر قبل از بازگشت به هتل، دیداری از استادیوم بزرگ آمستردام و موزه افتخارات تیم آژاکس داشتیم. نحوه مواجهه و راهنمایی بازدیدکنندگان از موزه و استادیوم حاوی درس های بزرگی برای متصدیان حوزه روابط عمومی بود. به گونه‌ای که در پایان بازدید از هر بازدیدکننده بی طرف یک هوادار تیم آژاکس ساخته می‌شد.

فردا قرار است به لاهه برویم و از کارخانه کاغذسازی نورسکه دیدن کنیم. این کارخانه از بزرگترین و مجهزترین کارخانه های کاغذسازی اروپاست

کد خبر 66820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز