همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های آتی این سازمان را در حوزه تجارت الکترونیک تشریح کرد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، علی صالح‌آبادی در مراسم افتتاح سومین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک با رویکرد بورس الکترونیک، برنامه‌ها و انتظارات سازمان بورس و اوراق بهادار از دست‌اندرکاران تجارت الکترونیک را بیان کرد.

وی شبکه اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) را یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه تجارت الکترونیک دانست و گفت: با راه‌اندازی این سامانه در سال ۸۶، رابطه الکترونیکی بین سازمان بورس، ناشران و سرمایه‌گذاران برقرار شد.

صالح‌آبادی با بیان اینکه به تازگی امضای الکترونیک در بازار سرمایه راه‌اندازی شده است، افزود: امضای الکترونیک به زودی وارد سامانه کدال می‌شود.

وی به کثرت سایت‌های اطلاع‌رسانی در بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: این سایت‌ها ارتباط الکترونیکی را میان سرمایه‌گذاران و بازار ایجاد کرده‌اند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار راه‌اندازی سایت ثبت‌نام آزمون‌های حرفه‌ای، دو سامانه IPS و GIS در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و انجام معاملات همزمان (آنلاین) درتهران و سایر شهرستان را از دیگر اقدامات بورس اوراق بهادار تهران در حوزه تجارت الکترونیک نام برد.

صالح‌آبادی با بیان اینکه کد ملی از سال ۸۳ در بورس الزامی شده است، گفت: ارتباط مستقیمی بین شرکت سپرده‌گذاری و ثبت و احوال به وجود آمده است به طوری‌که کدهای جدید سهامداران پس از تایید مشخصات آنان توسط ثبت و احوال، صادر می‌شود.

وی راه‌اندازی بورس الکترونیک را یکی از اولویت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد و گفت: این سازمان به دنبال آن است تا یک چرخه الکترونیک بین مشتری، کارگزار، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و بانک برقرار شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار امکان خرید و فروش مستقیم سهام (DMA)، ایجاد حق رای الکترونیک برای حضور سرمایه‌گذاران اقصی نقاط کشور در مجامع شرکت‌ها و راه‌اندازی سامانه بورس گویا را از برنامه‌های آتی این سازمان اعلام کرد.

صالح‌آبادی تبادل اطلاعات بین ذی‌نفعان بازار سرمایه شامل سازمان بورس، بورس‌ها، کانون‌ها، کارگزاران، شرکت سپرده‌گذاری، ناشران، حسابرسان و سایر نهادهای مالی به صورت الکترونیک، فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی ارتباط بورس تهران با سایر بورس‌ها و  ایجاد مرکز داده‌ها برای تحلیلگران بازار سرمایه را از دیگر برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ذکر کرد.[مفاهیم: کارگزار بورس]

وی با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار تمامی برنامه‌هایی که در حیطه اختیاراتش است را با جدیت پیگیری می‌کند، گفت: امیدواریم در طرح‌ها و پروژه‌هایی که جنبه ملی و فراملی دارند، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط همکاری‌های لازم را با این سازمان داشته باشند.

صالح‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همکاری‌های تنگاتنگ وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازرگانی با سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با همکاری کارشناسان معاونت فناوری وزارت ارتباطات می‌توان نیازهای الکترونیکی بازار سرمایه را تامین کرد.

وی اظهار امیدواری کرد سازمان بورس و ارواق بهادار به زودی مجوز مرکز میانی گواهی امضای الکترونیک را از وزارت بازرگانی دریافت کند.

سومین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک با رویکرد بورس الکترونیک در روزهای اول و دوم آبان ماه امسال در اصفهان برگزار شد.

کد خبر 66627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز