همشهری آنلاین: عبدالحسین مختاباد خواننده شهیر ایرانی در دومین جشنواره شعر و موسیقی مازندران به زبان زادگاه خود کنسرت اجرا خواهد کرد

به گزارش همشهری آنلاین، مختاباد را در این کنسرت  که شب دوم جشنواره (14 و 15 آبان در تالار وزارت کشور) برگزار می‌شود، گروه موسیقی«طالبا» به سرپرستی جمال محمدی  و نوازندگان این گروه که عمدتا با یکدیگر قوم وخویشند، همراهی خواهند کرد.

مختاباد پیش از این هم با این گروه در نخستین همایش ساروی‌های مقیم مرکز اجرای برنامه داشت اما برنامه این بار وی رسمی تر و با امکانات صدابرداری و به صورت حرفه‌ای تری اجرا خواهد شد.[مختاباد واجرای آثار فولکلور مازندرانی]

اجرای ترانه هایی به گویش مازندارنی با همراهی سازهای رایج منطقه همچون دوسرکوتن، کمانچه، دوتار، سرنا و لَله وا خواندن آوازهای امیری و کتولی و برخی تصنیف‌های مازندرانی برنامه سیدعبدالحسین مختاباد با گروه طالبا را شکل می‌دهد.

به گزارش همشهری‌آنلاین این برنامه که به همت موسسه فرهنگی وهنری پارپیرار اجرا می‌شود، ‌علاوه بر مختاباد گروه موسیقی شواش به سرپرستی احمد محسن پور، نوازنده کمانچه و آهنگساز و پژوهشگر نامی منطقه مازندران و همچنین گروه موسیقی«مشتاق حسن»به سرپرستی محمدرضا اسحاقی خواننده و دوتار نواز نامدار مازندران اجرای برنامه دارند.

برنامه های مختلفی چون تکخوانی آواز امیری توسط استادان علیزاده و بختیاری، برنامه طشت زنی، اجرای گروه کر پارپیرار با سرپرستی حسن مصطفی‌پور (نوازنده ویلن ارکستر سمفونیک تهران) و خوانندگی کیامهر اولادزاد و نونهالان مازندرانی، سرنا و دهل نوازی و تکنوازی لَله وا _مهم ترین ساز بومی مازندران- در این جشنواره دو روزه به اجرا خواهد شد.


شعر خوانی شاعرانی چون فرهودجلالی (شاعر پارپیرار) - اسدالله عمادی (شاعر و رمان نویس) - غلامرضا کبیری (آهنگساز وشاعر) و ... از جمله برنامه های جانبی است و در کنار همه این ها، نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری، عکس قدیم و جدید، نقاشی و صنایع دستی مازندران هم برپا خواهد بود.

 علاقه مندان به شرکت در این جشنواره دو روزه می‌توانند به دبیرخانه آن واقع میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، نبش کوچه یزدان‌شناس، پلاک 23 واحد3 مراجعه کنند و یا به شماره تلفن های 66564365 – 66564246 تماس بگیرند و یا به سایت رسمی مرکز فرهنگی هنری پارپیرار مراجعه کنند.

نخستین جشنواره شعر و موسیقی مازندران اردیبهشت ماه 1385 در تالار وحدت برگزار و از پنج پیشکسوت شعر و موسیقی مازندران به نام های کیوس گوران (شاعر)، حسین طیبی (نوازنده لله وا)، آقاجان فیوج زاده (نوازنده سرنا)، نورمحمد طالبی (خواننده) و احمد محسن ‌پور (نوازنده کمانچه) تجلیل به عمل آمد.

اگر چه زنده یاد طالبی به دلیل بیماری در مراسم حضور نیافت و چند مدتی بعد به دیار فاقی شتافت.

کد خبر 66584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز