دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: انتشارات کاروان در مجموعه کتاب‌های لوک خود کتاب «شیطان و پسرکش» نوشته آنتونی هوروویتس را با برگردان فارسی گیتا گرگانی به بازار کتاب عرضه کرده است.

 این کتاب داستان تام، پسری دوازده ساله است، که فکر می‌کند یتیم و بی‌کس و کار است و قرار است تا آخر عمرش در مهمانخانه‌ پستی، برای صاحبان نفرت انگیز آن، بردگی کند. اما یک روز، مردی ناشناس به مهمانخانه می‌آید و تام کم‌کم پی‌می‌برد که آن‌طورها هم که فکر می‌کرده بی‌کس و کار نیست و قرار است نقش مهمی در تاریخ کشورش بازی کند. نقشی که با بازی در نمایشی به نام شیطان و پسرکش شروع می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین این کتاب در مجموعه کتاب‌های لوک قرار دارد که پیش از این هم  از سوی همین ناشر آثار دیگری در این رده سنی برگردان فارسی وعرضه عمومی شده بود.
 این کتاب‌ها،معمولاً مخصوص «دوره نوجوانی به بعد» است، یعنی به درد کودکان و خرد سالان نمی‌خورد، اما به زعم ناشر و گروه گزینش و ترجمه این سری کتاب‌ها افراد در سن 12 سالگی تا صد سالگی می توانند آن ها را بخوانند.همچنانکه بسیاری در سنین پیری هری پاتر می‌خوانند.

ویژگی اصلی این کتاب‌ها زیبا بودن آن هاست و هیئت انتخاب کتاب هایی را انتخاب می کنند که در وهله اول «خواندنی» و «لذت بخش» باشند. در مرحله بعد مراقبند که کتاب هایی را انتخاب نکنند پر از شعار و دستور و پند و نصیحت ، اما پیام کتاب مهم است.

 اغلب کتاب های خوب نوجوانان، بدون حرف های اضافی و آبکی و تکراری، دنیایی زیبا را به خواننده عرضه می کنند که هم الهام بخش تخیل نوجوانان است و آن ها را ضمن توجه به واقعیات، به خیال پردازی وا می دارند، و هم آن ها را برای رویارویی با واقعیتهای تلخ و شیرین زندگی و حفظ اصول انسانی متعالی در آینده آماده می‌کنند.

آنتونی هوروویتس ،نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس تلویزیونی بریتانیایی است و غالباً برای کودکان و نوجوانان و در سه ژانر فانتزی و وحشت و جاسوسی می‌نویسد. او یکی از محبوب‌ترین نویسندگان کودک و نوجوان دنیاست و در رأی‌گیری‌هایی که میان خوانندگان کتاب‌هایش انجام می‌گیرد معمولاً‌ در بالاترین رتبه‌ها جای می‌گیرد. هورویتس هم‌اکنون همراه با همسر هنگ‌کنگی‌اش، جیل گرین، و دو فرزندشان در لندن زندگی می‌کند.

هوروویتس را خیلی از بچه‌های دنیا دوست دارند. کتاب‌های او سرشار از هیجان و ترس و اضطراب است. در یک کتاب پسر پانزده‌ساله‌ای را جاسوسِ سرویس‌های اطلاعاتی می‌کند و در کتاب دیگر، بچه‌ای مجبور است جادوگری یاد بگیرد. در یک داستان، پسربچه‌ای پولدار و دست‌وپاچلفتی، ناگهان از دنیای قاتل‌ها و دزدها سر درمی‌آورد و در داستان دیگر، از ترس مو بر تنِ بچه‌ها سیخ می‌شود.

مشهورترین آثار هوروویتس، مجموعه‌ی الکس رایدر است که تا به حال شش عنوان از آن به انگلیسی منتشر شده [و دو عنوان به فارسی (دوصفر هیچ و مدرسه‌ی شوم) توسط انتشارات کاروان که مابقی آن نیز در دست انتشار است]. این مجموعه، داستان پسری را بازگو می‌کند که ناخواسته به دنیای جاسوسی برای سازمان جاسوسی بریتانیا کشیده می‌شود و خطرات بسیاری را از سر می‌گذراند. این مجموعه پرطرفدارترین داستان جاسوسی در میان نوجوانان است.

 در حال حاضر از روی این مجموعه، سری فیلم‌هایی در حال ساخت است که نخستین آن‌ها، دوصفر هیچ، در امریکای شمالی اکران شده است. مشهورترین کتاب فانتزی هوروویتس، گروشام گرینج است که دست بر قضا در مورد مدرسه‌ای ویژه‌ی سحر و جادو است و پسری که نمی‌داند بالقوه جادوگر است و ناپدری و نامادری‌اش او را تحت فشار می‌گذارند و ناگهان موقعی می‌رسد که از طرف مدرسه به دنبال او می‌آیند.

کد خبر 66285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز