جمعه ۱۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساعت شروع مدارس با پایان ماه رمضان به روال سابق خود بازکشت.

به گزارش ایسنا، طی بخشنامه‌ای، برنامه ساعت فعالیت مدارس شهر تهران پس از ماه مبارک رمضان اعلام شد و جدول ساعت کار مدارس سایر استان‌های کشور نیز از طریق بخشنامه‌های ارسالی از سازمان آموزش و پرورش استان مربوطه به مناطق آموزشی ذیربط اعلام خواهد شد.

شروع کار مدارس ابتدایی در نوبت صبح از ساعت 7:30 تا 12:10 و در نوبت عصر از ساعت 12:30 تا 17:5 اعلام شده است.

شروع کار مدارس راهنمایی و متوسطه یک نوبته نیز از ساعت 7:30 تا 13:10 و مدارس راهنمایی و متوسطه دونوبته نیز در نوبت صبح از ساعت 7:30 تا 12:40 و در نوبت عصر از ساعت 13 تا 18 خواهد بود.

همچنین ساعت فعالیت کلیه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شهر تهران با احتساب زنگ‌های تفریح و نماز جماعت از ساعت 7:30 تا 14:45 است که البته هنرستان‌های کار دانش 48 ساعته نیز مشمول این برنامه خواهند بود.

در بخشنامه تعیین برنامه ساعت فعالیت مدارس شهر تهران آمده است که در صورت وجود مشکلاتی اعم از مشکل در سرویس ایاب و ذهاب مناطق، هنرستان‌ها می‌توانند، با کسب مجوز منطقه آموزشی مربوطه، حداکثر 15 دقیقه در برنامه ساعت فعالیت خود تغییر ایجاد کنند که در هر حال نباید حتی در شرایط مذکور، ساعت شروع به کار مدارس فوق دیرتر از 7:30 صبح و پایان آن دیرتر از 14:30 بعد از ظهر باشد.

براساس این گزارش، شروع کار مدارس بزرگسالان دخترانه شهر تهران نیز از ساعت 13:30 و شروع کار مدارس بزرگسالان پسرانه از ساعت 14 با رعایت جدول زمان بندی نوبت عصر اعلام شده است.

در صورت تغییر در ساعت برنامه روزانه، زمان مفید هر زنگ کلاس یا کارگاه از حداقل 85 دقیقه نباید کمتر باشد و جدول ساعت فعالیت آموزش هنرستان‌های کاردانش 36 ساعته نیز مشابه دبیرستان‌های نظری منظور شده است.

بنا بر این گزارش، ساعت کار مدارس هر یک از استان‌های کشور نیز طی بخشنامه‌ای از سوی سازمان آموزش و پرورش استان مربوطه به مناطق آموزشی ذیربط اعلام خواهد شد که البته ساعت آغاز به کار همه مدارس کشور به طور مشابه از 7:30 صبح خواهد بود.

کد خبر 64770

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز