چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند بیماران قلبی به طور مرتب از لحاظ نشانه‌های افسردگی مورد بررسی قرار گیرند.

به گزارش آسوشیتدپرس بر اساس توصیه‌هایی که این انجمن در نشریه Circulation منتشر کرده است، بیماری افسردگی در مبتلایان به حمله قلبی و افرادی که به علت مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده‌‌‌اند، سه بار شایع‌تر از مردم عادی است.

نویسندگان این مقاله می‌گویند تنها حدود نیمی از پزشکان قلب می‌گویند که افسردگی بیماران‌شان را درمان می‌کنند- و همه آنهایی که در آنها تشخیص افسردگی داده می‌شود،‌ درمان نمی‌شوند.

اریکا فورلیچر، استاد پرستاری در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو دراین باره می‌گوید: "به نظر من ما می‌توانستیم رنج بیماران تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم و پیامدهای بیماری را بهبود بخشیم."

این هیات انجمن قلب آمریکا می‌نویسد در حالیکه شاهد مستقیمی در دست نیست که بیماران قلبی که از لحاظ افسردگی غربالگری می‌شوند،اوضاع بهتری پیدا می‌کنند، افسردگی می‌تواند عواقب بیماری قلبی و کیفیت زندگی را بدتر کند. به گفته این کارشناسان بیماران قلبی افسرده ممکن است داروهای خود را نخورند، رژیم غذایی‌شان را تغییر ندهند و در برنامه‌های بازتوانی شرکت نکنند.

فورل‌چیر که یکی از روسای هیاتی که توصیه‌ها را ارائه کرده‌اند، می‌گوید هر کسی از متخصص قلب گرفته تا پرستار و پزشک عمومی می‌تواند و بایست در تعیین اینکه آیا بیمار قلبی دچار افسردگی است یا نه شرکت داشته باشد.

این هیات پیشنهاد می‌کنند که بیماران قلبی در ابتدا با پرسیدن دو سوال استاندارد مورد غربالگری قرار گیرند: آیا در دو هفته گذشته به انجام کارها علاقه‌ای دارید یا از انجام آنها لذت می‌برید؟ آیا احساس نومیدی، افسردگی و غمگینی دارید؟

 اگر پاسخ بیمار به یک یا هر دوی این پرسش‌های مثبت باشد، استفاده از یک پرسشنامه برای تعیین افسرده بودن بیمار و شدت ان توصیه می‌شود. این هبات می‌گوید اگر بیمار افسرده تشخیص داده شود، ممکن است لازم باشد  او را به یک متخصص واجد شرایط در درمان افسردگی ارجاع کرد، گزینه‌های درمانی ممکن است شامل استفاده از داروهای ضدافسردگی، مراجعه به روان‌درمانگر و ورزش باشد

کد خبر 64686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز