یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: شرکت مایکروسافت پس از چند سال نرم افزار مرورگر اینترنت خود را ارتقا داد. تغییرات اعمال شده در این نرم افزار در قالب اینترنت اکسپلورر 7 گنجانده شده است.

انتشار نسخه جدید نرم افزار در حالی صورت می‌گیرد که سهم آن در بازار رو به کاهش است. اینترنت اکسپلورر با رقابت شدیدی از سوی فایر فاکس و اپرا روبرو است.
به گزارش آسوشیتد‌پرس، نسخه جدید اکسپلورر این امکان را به کاربر می‌دهد که چند صفحه وب را باز کند بدون آنکه چند صفحه باز در نمایشگر دیده شود. مایکروسافت ظرف چهارده ماه، پنج نسخه آزمایشی (بتا) از آن را در اختیار کاربران قرار داده بود. نسخه قبلی اکسپلورر در سال 2001 به بازار آمده بود.
   بررسی‌ها نشان می‌دهد در آمریکا 86 درصد بازار در اختیار اکسپلورر و 11 درصد در اختیار فایرفاکس و بقیه در اختیار انواع دیگر مرورگر است. دو سال قبل سهم مایکروسافت 93 درصد بود. دین هاچا موویچ، مدیر بخش اینترنت اکسپلورر در مایکروسافت گفت: این شرکت می‌توانست نسخه جدید را زودتر به بازار بفرستد.
اینترنت اکسپلورر از این جهت برای مایکروسافت مهم است که بسیاری معتقدند هر سیستم عامل باید راهی برای دسترسی سریع به اینترنت داشته باشد. یک علت آنکه مایکروسافت زودتر نسخه جدید را روانه بازار نکرد، آن بود که بسیاری افراد همچنان به استفاده از نسخه قبلی ادامه می‌دادند.
برخی تحلیلگران معتقدند کسانی که از فایرفاکس استفاده می‌کنند، دلیل چندانی برای انتخاب اکسپلورر جدید ندارند چون از یک طرف از مایکروسافت دلخور هستند و از طرف دیگر اکسپلورر جدید، وجوه تازه چندانی ندارد. با این حال آنان توصیه می‌کنند استفاده کنندگان فعلی از اکسپلورر قبلی، مرورگر خود را ارتقا دهند.
علاقه‌مندان می‌توانند اینترنت اکسپلورر 7 را از این نشانی بارگذاری کنند:

www.microsoft.com/windows/ie/downloads/default.mspx

کد خبر 6386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز