همشهری آنلاین: شهردار تهران در خصوص تونل نیایش به صدر، جلسه با نمایندگان تهران، گورستان تهران، کمبود اعتیارات مترو و دوطبقه شدن اتوبان امام علی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدباقر قالیباف، دوشنبه (25 شهریور) در پایان مراسم کلنگ‌زنی پروژه تونل نیایش ـ صدر، در جمع خبرنگاران تاکید کرد که این پروژه قطعا با سرعت و کیفیت بیشتری نسبت به تونل توحید انجام خواهد شد.

وی با بیان این که تا دو ماه آینده، کار تجهیز کارگاه این پروژه تکمیل می‌شود، خاطر نشان کرد: پس از تجهیز کامل کارگاه، در مورد زمان بندی اجرای این پروژه اعلام نظر می‌کنیم و در همان زمان روزشمار پروژه شروع به کار می‌کند.

قالیباف در پاسخ به سوالی در رابطه با جلسه شب گذشته شورا و شهرداری تهران با مجمع نمایندگان شهر تهران و نتایج آن، توضیح داد: از نمایندگان مجلس هشتم به دلیل حساسیت بالایشان نسب به مسایل حوزه شهری تشکر می‌کنم، چرا که آن‌ها تاکنون کمک خوبی برای شهرداری بوده‌اند و از روز اول شروع به کار فعالیت مجلس هشتم قرار گذاشته شد، تا جلسات مربوط به مسایل شهری به طور مرتب برگزار شود.

وی افزود: در جلسه اول که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، 12 چالش عمده شهری از جمله مسایل حوزه ترافیک و حمل و نقل عنوان شد و در جلسه روز گذشته نیز همان موارد مجددا به مدت دو ساعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار تهران با بیان این که جلسه شب گذشته، به دلیل حضور جمعی از اعضای شورای شهر تهران و معاونان شهرداری کامل‌تر بود، افزود: در این جلسه رئیس فراکسیون شهری و رئیس شورای شهر تهران، ترکیبی را مشخص کردند تا بر اساس آن، کمیته‌ای برای هماهنگی روابط با دولت و برخی مسایل مورد نظر تشکیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت تمام شده پروژه تونل نیایش به صدر چقدر خواهد بود؟ گفت: اعتبار این پروژه حدود 150 میلیارد تومان است که 100 میلیارد تومان آن به صورت فاینانس و مابقی توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

قالیباف تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه تامین قطعی فاینانس قبل از امضای قرارداد بوده است که خوشبختانه اجرایی شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نتیجه جلسه استاندار تهران و مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در مورد تصمیم‌گیری برای احداث گورستان، اطلاع دارید یا نه؟ یادآورشد: من هم در مورد برگزاری این جلسه و جلسه دیگری در شورای تامین استان فقط اطلاع دارم و هنوز در جریان جزییات آن قرار نگرفتم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که برخی موضع گیری‌ها از سوی وزارت کشور در مورد احداث اتوبان‌های دوطبقه منفی بوده است، در پاسخ به سوال خندید و گفت: همیشه به دنبال بحث‌های خاص می‌گردید، من هم این موضوع را در رسانه‌ها خواندم که عزیزی اعلام کرده، احداث اتوبان دوطبقه بیشتر شبیه رویاست.

وی افزود: ای کاش این رویا که در حال حاضر در کشورهایی نظیر تایلند که تا چند سال پیش از ما عقب بودند و محقق شده را می‌دیدند، که در حال حاضر چگونه از ظرفیت‌های بزرگراهی خود با اتوبان‌های دوطبقه استفاده می‌کند.

قالیباف ادامه داد: در حال حاضر با هماهنگی معاونت عمرانی شهرداری و کمیسیون عمران شورا، اتوبان‌های یادگار امام (ره) و امام علی (ع) را به عنوان اتوبان‌های دوطبقه با تندگذر و کندگذر پیش‌بینی کرده‌ایم. البته یک نوع اتوبان دیگر با سازه و نوع کار متفاوت در اتوبان صدر و چند اتوبان دیگر پیش‌بینی شده است که از طریق آن‌ها، وضعیت ترافیک بزرگراهی را بهبود می‌بخشیم.

وی در پاسخ به این سوال که در برخی اتوبان‌ها از جمله اتوبان صدر دکل‌های فشار قوی برق وجود دارد، گفت: این مانع را هم در نظر گرفته‌ایم، اما در بررس‌یهای اولیه مشخص شد که امکان چنین کاری در اتوبان صدر وجود دارد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در رابطه با کمبود اعتبارات مترو، نیز تاکید کرد: در حال حاضر در تامین اعتبارات مترو دچار مشکل هستیم، اما یاد گرفته‌ایم که دست به زانوی خودمان بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا، دولت مرکزی حتی تا 100 درصد اعتبارات اجرای زیرساخت‌ها را تامین می‌کند، اما متاسفانه ما در این بخش دچار معضلاتی هستیم. در عین حال در جلسه شب گذشته با مجمع نمایندگان شهر تهران، موضوع پیگیری اعتبارات مترو از جمله استفاده از حساب ذخیره ارزی، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مطرح و قرار شد این موضوع از سوی نمایندگان تهران پیگیری شود.

قالیباف درباره محدود کردن بازدید از برج میلاد تا دهه فجر، گفت: محدودیتی برای بازدید از برج اعمال نکرده‌ایم، اما به دلیل آن که ممکن است، پروژه در ابتدای کار با حجم زیادی از بازدیدکننده مواجه شود و ظرفیت برج توانایی تامین نیازهای همه آن‌ها را نداشته باشد، تصمیم گرفته شده که تا دهه فجر، فقط خانواده‌های جانبازان و شهدا و ایثارگران و بخشی از نخبگان از این برج بازدید کنند و پس از آن، بازدید برای عموم آزاد خواهد بود.

کد خبر 63438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز