جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چهلمین دوره مسابقات ورزشی المپیک ارامنه امشب طی مراسمی در باشگاه ارارات تهران آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر در این مراسم که با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم المپیک ارامنه، اجرای حرکت های گروهی و روشن کردن مشعل المپیک بوسیله یاسین میناسیان ورزشکار پیشکسوت ارامنه اغاز شد.

1200 ورزشکار از تیم‌های ورزشی، انجمن‌ها و باشگاههای ارامنه تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، شیراز، اصفهان و ساری و نیز ورزشکارانی از کشورهای ارمنستان و گرجستان رژه رفتند.

این مسابقات از 22 شهریور ماه جاری به مدت ده روز در باشگاه ارارات تهران در هشت رشته ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، دو و میدانی، شنا، شطرنج ،‌تنیس و تنیس روی میز در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور مقامات کشوری و جمع زیادی از ارامنه برگزار شد گورک وارتان نماینده ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی و حسن غفوری فرد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع ورزشکاران و ارامنه حاضر در ورزشگاه سخنرانی کردند.

این مراسم قرار بود از روز 20 شهریور اغاز شود که به دلیل بروز حادثه اسفناک واژگون شدن اتوبوس حامل ارامنه در کشور ترکیه که منجر به جان باختن 18 تن و مجروح شدن 30 تن از انان شد، به تاخیر افتاد.

این گزارش حاکیست یکصد و شصت تن از ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات از کشورهای ارمنستان و گرجستان هستند.

در این مراسم از اوشین ساهاکیان بازیکن تیم ملی بسکتبال کشورمان و نیز هروس آوانسیان نخستین داور بین‌المللی بسکتبال کشور تقدیر شد.

کد خبر 63157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز