همشهری آنلاین: مشتاق فرزانه،‌ خبرنگاری که برای نخستین بار خبر آزادی خرمشهر را به چاپ دوم روزنامه کیهان روز سوم خرداد سال ۶۱ داد، دار فانی را وداع گفت.

خبر درگذشت زنده یاد فرزانه را خانواده آن مرحوم به سایت انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران دادند.

منصور سعدی، دبیر بخش استان‌های روزنامه کیهان در سال‌های دهه ۶۰ تا ۸۰ و سردبیر فعلی همشهری استان‌ها در گفتگویی با همشهری آنلاین گفت: در قبل از انقلاب اخباری از ماجرای سینما رکس آبادان را به همراه دیگر روزنامه نگاران خوزستانی برای کیهان مخابره می‌کرد و بعد از انقلاب هم تا زمانی که خرمشهر آزاد شد به کیهان خبر می‌داد.

سعدی اضافه کرد: مرحوم مشتاق در تمامی مراحل آزادسازی خرمشهر اخبار دقیق و دسته اولی را با کمترین فاصله زمانی به همراه عکس و تفضیلات به روزنامه می‌داد.

سعدی با اشاره به فعالیت‌های این خبرنگار شاخص زمان جنگ گفت: خبرنگار خیلی زبده و فعالی بود و بعد هم در زمان جنگ فعالیت خوبی از خود نشان داد.

 وی درباره دلیل کنار رفتن مرحوم مشتاق از کار خبرنگاری گفت: یکی از دلایل کنار رفتن ایشان از روزنامه به دلیل وضعیت جنگی و از هم پاشیدن خرمشهر بود که دفتر نمایندگی روزنامه دایر نشد و شهری نبود که دفتری باشد و ایشان به تهران مهاجرت کردند و بعد از آن هم از کار مطبوعاتی کنار رفتند.

سردبیر همشهری‌استان‌ها درباره چگونگی دریافت خبر آزادسازی خرمشهر گفت: خبر خیلی سریع توسط مرحوم مشتاق به دست ما رسید، اما به دلیل آن که این گونه خبرها باید از کانال‌های رسمی‌ای چون دفتر تبلیغات جنگ به رسانه‌ها ارسال می‌شد و آنها هم تا نیروهای مستقر نشده بودند و پشتیبانی‌های لازم صورت نگرفته بود، خبر را انعکاس ندادند که همین امر سبب شده به رغم داشتن خبر چند ساعتی صبر کنیم و در نتیجه آن شماره معروف کیهان با چاپ دوم بود که منتشر شد.

به نوشته سایت انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران مجلس ختم آن مرحوم ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۸ روز سه شنبه، ۱۲ شهریور در مسجد امیر المومنین واقع در شهرک ژاندارمری بلوار مرزداران برگزار می شود.

کد خبر 62198

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز