شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت سرانجام نسخه دوم آزمایشی مرورگر اینترنت اکسپلورر 8 را برای دانلود روی وب سایت خود قرار داد.

این نسخه جدید همچنان روی مسئله امنیت و حفاظت اطلاعات شخصی تأکید دارد و با دارا بودن تفاوت‌های ظاهری؛ خود را در رقابت با مرورگر‌های دیگر کمی جلو انداخته است.

از جمله تغییرات ظاهری؛ تغییر در ساختار و ایجاد ارتباط بین Tabها است. به این صورت که برای Tabهای مشابه و مرتبت رنگ‌هایی مشابه در نظر گرفته می‌شود و امکان دسترسی آسان به Tabها ایجاد شده است.

تغییر دیگری که ممکن است در نگاه اول کمی غیر آشنا به نظر برسد، پر رنگ کردن آدرس اصلی وب سایت است که احتمال رفتن به آدرس‌های مشابه و نام مربوط را کم می‌کند.

در نسخه جدید اکسپلورر امکان جستجو و دسترسی به سایت‌های مشابه آسان‌تر شده است. به این صورت که با تایپ قسمتی از آدرس، سایت‌های مشابه که بیشترین بازدید توسط کاربران را داشته در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین در هر کجای سایت با انتخاب هر کلمه می‌توانید مستقیماً آن را روی موتور‌های جستجو، سرچ کنید.

در نسخه جدید اجزای خارجی مانند ActiveXها برای هر کاربر نصب می‌شود و روی تمام دستگاه نصب نمی‌شود.

از قابلیت‌های این نسخه که در نسخه پیشین نیز وجود داشت به قابلیت INPrivate می‌توان اشاره کرد که در صورت فعال کردن آن هیچ اثری از سایت‌های دیده شده روی کامپیوتر نمی‌ماند.

«آدرس بار هوشمند» همانند AwesomeBar در نرم افزار فایر فاکس عمل می‌کند ولی شرکت مایکروسافت هرگونه تقلید از نرم‌افزار‌های دیگر را رد کرده است.  

کد خبر 61993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز