همشهری‌آنلاین: روسیه و غربی‌ها در ششمین نشست شورای امنیت درباره بحران گرجستان به درگیری لفظی رسیدند

خبرگزاری فرانسه گزارشداد در این نشست هنگامی که شماری از نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت از مداخله نظامی مسکو در گرجستان ابراز تاسف کردند ویتالی چورکین نماینده روسیه ضمن به تمسخر گرفتن این اظهارات مداخلات نظامی امریکا در افغانستان و عراق را به رخ آنها کشید.

چورکین خطاب به همتای امریکایی خود گفت: شما بالاخره سلاح های کشتار جمعی را در عراق پیدا کردید یا همچنان به دنبال این سلاح ها می‌گردید؟

چورکین همچنین در واکنش به انتقادها درباره تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال اوستیای جنوبی و آبخازی این اقدام را مشابه اقدام کشورهای غربی در پذیرفتن اعلام استقلال یکجانبه کوزوو دانست و خطاب به همتایان غربی و امریکایی خود گفت: زمانیکه ما درباره کوزوو بحث می‌کردیم شما کجا بودید؟.

این دیپلمات روسی باردیگر ضمن بازخواست از میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور گرجستان به علت اقدام نظامی بر ضد اوستیای جنوبی تصریح کرد: این اقدام موجب مداخله نظامی روسیه شد.

وی در پایان این نشست و در گفتگویی مطبوعاتی گفت: با آرامش خاطر و آسودگی خیال درباره این موضوع گفتگو می‌کنم.

در نشست بامداد امروز - جمعه - شورای امنیت اعضای شورا با فشار امریکا برخلاف آنچه درباره کوزوو روی داده بود، با حضور نمایندگان اوستیای جنوبی و آبخازی در نشست‌های شورای امنیت مخالفت کردند

کد خبر 61868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز