چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گمان خیلی از مردم بر این است که با غذا نخوردن و گرسنگی کشیدن می‌توان به وزن دلخواه دست یافت

غافل از اینکه در واقع گرسنگی بیش از حد از بافت عضلانی بدن می‌کاهد و از سویی دیگر افراد را به سوء‌تغذیه دچار می‌کند.
به گفته کارشناسان، درصورتی که بین هر وعده غذایی بیش از 5ساعت فاصله بیفتد، سطح ترشح هورمونی که احساس گرسنگی به وجود می‌آورد به شدت در بدن افزایش پیدا می‌کند.

در این زمان است که افراد به خوردن هر چیزی علاقه نشان‌می دهند و به ارزش غذایی آن توجه نمی‌کنند و تنها شکم خود را پر می‌کنند.

متخصصان بر این باورند که در هنگام گرسنگی بیش از حد، تمایل به مصرف شیرینی و چربی افزایش پیدا می‌کند و این در حالی است که این مواد ارزش غذایی چندانی ندارد، بلکه مضر نیز هستند.

به همین منظور اغلب متخصصان توصیه می کنند که پیش از اینکه گرسنگی شدید همه چیز را تحت کنترل خود بگیرد، افراد با برنامه‌ای از پیش تعیین  و حساب شده مواد غذایی مغذی و مفید برای بدن را در وعده‌های غذایی کوچک و کم‌کالری به بدن برسانند.

به این ترتیب هم احساس گرسنگی کنترل می‌شود و هم می‌توان تنها موادی را وارد بدن کرد که ارزش غذایی مطلوبی دارند. همچنین برنامه‌ریزی غذایی می‌تواند به لاغر شدن افراد هم کمک کند.

پس اگر به دنبال لاغر شدن هستید به جای اینکه گرسنگی بکشید با مطالعه و کمک گرفتن از نظر متخصصان یک برنامه‌ریزی غذایی سرشار از سبزیجات، میوه‌ها، پروتئین و غلات را برای خود تعیین کنید.

کد خبر 61810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز