سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: روز اول مجمع ملی دمکرات‌ها در دنور با حضور غیرمنتظره ادوارد کندی، عضو باسابقه و البته بیمار این حزب، تبدیل به یک روز رؤیایی برای باراک اوباما شد.

بسیاری امیدی به حضور ادوارد کندی -که به سرطان مغز مبتلاست- در این نشست نداشتند اما او تلاش کرد با سخنرانی احساسی خود در میان تلاش‌های مک کین، امید و اتحاد را به اردوی دمکرات‌های آمریکایی بیاورد. او گفت: هیچ‌چیز نمی‌توانست جلوی من را بگیرد تا چنین شب بزرگی را از دست بدهم. کار مجددا شروع شد. امید تازه‌ای ظهور خواهد کرد و این رؤیا همچنان ادامه دارد.

او با اعلام حمایت کامل خود از اوباما افزود: من به اینجا آمده‌ام تا در کنار شما برای تغییر آمریکا تلاش کنم تا آینده را تغییر دهیم و بهترین نفر ما یعنی باراک اوباما به مقام ریاست‌جمهوری برسد.

کندی که پزشکان او را از سفر به دنور منع کرده بودند، در حالی که از حضور هزاران طرفدار اوباما هیجان زده شده بود، تاکید کرد که با سرطان می‌جنگد تا سال آینده برای کمک به اوباما در سنا حاضر شود.

او با اشاره به شباهت نامزد دمکرات‌ها به برادر فقیدش - جان اف کندی- تصریح کرد: در ماه نوامبر بار دیگر ریاست‌جمهوری به نسل دیگری از آمریکا می‌رسد. این در حالی بود که میشله، همسر باراک اوباما هم تلاش کرد تا با دوری از حرف‌های همیشگی، یک سخنرانی صمیمی انجام دهد.

بسیاری او را به دارا نبودن ارزش‌های آمریکایی متهم می‌کنند و به همین خاطر گفت که او و همسرش با ارزش‌های مشترک در جامعه آمریکا پرورش یافته‌اند و اعتقاد دارد که باراک اوباما می‌تواند تحولات لازم را در این کشور پدید آورد.

میشله اوباما، که همراه با 2 دخترش در همایش حزب دمکرات شرکت کرده بود، تلاش کرد به انتقادها با تاکید بر وطن پرستی پاسخ دهد.

همسر اوباما در حرف‌هایش هر چند به صراحت به مسائل نژادی نپرداخت، اما در اشاره‌ای غیرمستقیم به اینکه همسرش از اقلیت سیاهپوست آمریکاست، تاکید کرد که باراک اوباما برای زمینه اجتماعی، تعلق حزبی و نگرش سیاسی فرد آمریکایی اهمیتی قائل نیست و معتقد است که ارزش‌های یکسان، تمامی مردم آمریکا را به هم پیوند می‌دهد.

او در سخنرانی خود هیچ صحبتی درباره جزئیات برنامه سیاسی همسرش نکرد و تنها به وعده‌های او در خاتمه دادن به جنگ عراق، بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و گسترش خدمات درمانی برای نیازمندان اشاره کرد.

اما او در میان تلاش‌های مک‌کین برای اختلاف در این حزب تلاش کرد تا می‌تواند هیلاری کلینتون را تحسین کند.مک کین در تلاش است تا جایی که می‌تواند هیلاری کلینتون را مخالف اوباما نشان دهد تا آرای حامیان کلینتون را از نامزد دمکرات‌ها بگیرد.

نظرسنجی مشترک وال استریت ژورنال و ان‌بی‌سی نشان می‌دهد تنها 52 درصد از طرفداران کلینتون تصمیم دارند به اوباما رای دهند. بر این اساس، یک پنجم این افراد به رقیب جمهوریخواه اوباما -یعنی جان مک کین- رای خواهند داد.

اما منابع خبری حزب دمکرات می‌گویند مذاکرات اوباما و کلینتون به نتیجه رسیده است و هیلاری در سخنرانی امروز صبح خود تلاش خواهد کرد میلیون‌ها رای حامیانش را برای پیروزی دمکرات‌ها برگرداند.

او روز گذشته هم با اشاره به تلاش‌های مک کین از تمام اعضای حزب دمکرات و طرفداران خود خواست همان طور که تاکنون از وی حمایت کرده‌اند، از این پس از باراک اوباما و معاون او - جو بایدن-  حمایت کنند چون حزب دمکرات همانند یک خانواده است و باید وحدت خود را حفظ کند.

تلاش برای ترور اوباما

ماموران اف‌بی‌آی اعلام کردند 4 نفر را به اتهام تلاش برای ترور باراک اوباما در شهر دنور دستگیر کرده‌اند. شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گزارش داد این افراد قصد داشتند روز پنجشنبه، هنگامی که اوباما اولین سخنرانی خود را به‌عنوان نامزد رسمی حزب دمکرات در یک استادیوم انجام می‌دهد، نقشه خود را اجرا کنند.

کد خبر 61712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز