چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: میدان آزادی بعدازظهر روز عید سعید فطر از ساعت 15 تا 21 میزبان صدها هزار شهروند تهرانی در جشن بزرگ ایمان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار همشهری، یکی از سیاست‌های دور جدید مدیریت شهری آن است که در کنار برپایی باشکوه مناسبت‌های سوگواری اهل بیت و ائمه معصومین مراسم جشن ویژه اعیاد مذهبی نیز با همان شکوه و فراگیری مبتنی بر معنویت و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در شهر برگزار شود.
بنابراین گزارش به همین مناسبت میدان آزادی به مرکزی برای برگزاری جشنهای عمومی تبدیل خواهد شد که به همین منظور کار آماده‌سازی میدان آزادی در قالب احداث جایگاه‌های دایمی برپایی مراسم توسعه و تکمیل سرویس‌های بهداشتی و سایر امکانات و تجهیزات مورد نیاز پس از بررسی‌های کارشناسانه به زودی آغاز خواهد شد.
به گفته مهرداد حاجی‌خانی دبیر اجرایی ستاد جشن ایمان، نیروهای عملیاتی در قالب اکیپ‌هایی از مناطق 5، 3 و 9 به صورت شبانه‌روز مشغول آماده‌سازی و آذین‌بندی میدان آزادی به منظور برپایی جشن ایمان در روز عید سعید فطر هستند.
حاجی خانی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در روز جشن را چنین اعلام کرد: رژه با پرچم جمهوری اسلامی ایران، رژه اسکیت‌سواران، پروازهای نمایشی با چتر، پاراگلایدر و کایت، گلباران میدان آزادی با کشتی پرنده یا هلی‌کوپتر،‌ اجرای برنامه‌های تفریحی و سرگرمی از سوی مجریان و هنرمندان مطرح صدا و سیما، اجرای حرکتهای ورزشی، رزمی، باستانی، برپایی جشن ویژه‌ای به مناسبت شروع سن تکلیف حدود 50 هزار دختر نوباوه تهرانی، راه‌‌اندازی خیابان هنر در یکی از خیابان‌های منشعب از ضلع جنوبی میدان آزادی و احداث بازارچه‌هایی که در آن شهرداری تهران با هماهنگی کارخانجات و تولیدکنندگان محصولات غذایی اقدام به عرضه این محصولات با تخفیف بالا خواهند کرد. وی همچنین از برپایی مراسم نورافشانی پس از اذان مغرب در روز جشن ایمان و به مناسبت روز عید سعید فطر در میدان آزادی خبر داد.
رئیس ستاد اجرایی جشن ایمان پیش‌بینی حضور میلیونی شهروندان در این مراسم را کرد و گفت: تدابیر ترافیکی و امنیتی لازم با هماهنگی راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی صورت گرفته که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.
حاجی‌خانی اظهار داشت: با استقرار دهها ایستگاه صلواتی در اطراف میدان آزادی امکان پذیرایی از حدود 500 هزار نفر (نیمی از شرکت‌کنندگان) در این مراسم با کیک و شیرینی فراهم شده است.
حاجی‌خانی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی مراسم افطاری شهرداری در 037 مسجد سطح شهر و توزیع 20 هزار سبد غذایی در میان خانوارهایی که در معرض عسر و حرج قرار دارند سخن گفت.
کد خبر 6156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز