همشهری آنلاین: اولین نظر سنجی انجام گرفته پس از انتخاب سناتور جوزف بایدن به عنوان دستیار انتخاباتی باراک اوباما، نشانگر برابر بودن موقعیت دو کاندیدای دمکرات و جمهوریخواه در افکار عمومی آمریکا است.

براساس جدید ترین نظرسنجی انجام شده توسط سی ان ان که نتایج آن روز یکشنبه 24 اوت انتشار یافت، 47 درصد از پرسش شوندگان از باراک اوباما کاندیدای دمکرات‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرده‌اند، سناتور جان مک کین رقیب جمهوری خواهد وی نیز از همین میزان حمایت در افکار عمومی امریکا برخوردار شده است.

کیتینگ هولاند رئیس بخش نظر سنجی سی ان ان درباره این نظر سنجی گفت: این گامی به عقب برای اوباما است که ماه گذشته در نظر سنجی‌ها 51 درصد به 44 از مک کین جلو بود.هفته گذشته و پیش از انتخاب سناتور جوزف بایدن به عنوان دستیار انتخاباتی خود نیز باراک اوباما با یک امتیاز از رقیب خود پیش بود.[اوباما، جوزف بایدن را معاون خود کرد]

کاهش اختلاف اوباما با مک کین در نظر سنجی‌ها را می‌توان به نوعی به حساب طرفداران هیلاری کلینتون رقیب بازنده اوباما گذاشت.بسیاری از هواداران سناتور نیویورک همچنان خواهان آن هستند که هیلاری کلینتون به عنوان کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند.

66 درصد از آن‌هایی که در زمان رقابت‌های درون حزبی در حزب دمکرات از کلینتون حمایت می‌کردند، اکنون اعلام کرده‌‌اند که به اوباما رای خواهند داد. این در حالی است که در پایان ماه ژوئن 75 درصد از هوارداران کلینتون اعلام کرده بودند که از اوباما حمایت خواهند کرد واین مساله نشانگر کاهش 9 درصدی هواداران اوباما است.

27 درصد از صرفداران هیلاری کلینتون نیز اکنون اعلام کرده‌اند که به مک کین رای خواهند داد که این نتیجه نیز حکایت افزایش 16 درصدی حامیان مک کین از ماه ژوئن دارد.

کد خبر 61547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز