همشهری آنلاین: طرح کانون مدرسه از مهر امسال بیش از 250 هزار دانش‌آموز ایرانی را در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد.

به‌گزارش روابط عمومی کانون، از 16 مهر هم‌زمان با روز جهانی کودک طرح کانون مدرسه با حضور دانش‌آموزان کلاس‌های دوم تا پنجم ابتدایی در 400 مرکز کانون آغاز می‌شود تا کودکان و نوجوانان ایرانی در قالب یک برنامه مشخص، برخی از موضوع‌های درسی خود را با استفاده از شیوه‌های متنوع و جذاب در کتابخانه‌های کانون فرا بگیرند.

به گفته مدیرعامل کانون یکی از هدف‌های اصلی طرح کانون مدرسه آشنا کردن معلمان و مربیان مدارس با شیوه‌های رایج در مراکز کانون مانند قصه‌گویی و نمایش خلاق است تا آنها بتوانند با به کار بستن آن در کلاس‌های درسی کیفیت آموزش را در مدارس بالا ببرند.

محسن چینی‌فروشان با اشاره به بازدید علیرضا علی‌احمدی وزیر آموزش و پرورش از کانون که طی آن خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون در نظام آموزشی شده بود، افزود: طرح کانون مدرسه در مجموع 400 مرکز کانون، شش‌هزار و چهارصد کلاس درسی و بیش  از 250 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود:هر دانش‌آموز شرکت کننده در این طرح طی سال تحصیلی آتی 8 جلسه در یکی از مراکز کانون  حضور می‌یابد و با استفاده از جزوه‌های مخصوصی که با عنوان «هدیه های آسمانی» توسط کارشناسان کانون و دفتر برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است  درس‌های علوم تجربی، فارسی، اجتماعی و هنر  را با بهره‌گیری از فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی فرا می‌گیرد.

مدیرعامل کانون در عین حال از تشریح برنامه‌های کانون و طرح کانون مدرسه در بیست و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و رییسان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق کشور در قالب یک کار گروه جداگانه توسط خود و مسؤولین کانون خبر داد و خاطرنشان کرد که در این جلسات که 19 تا 22 مرداد در تهران برگزار شد به  شرکت کنندگان گفتیم که طرح کانون مدرسه با توجه به فعالیت‌های متنوع خود زمینه تعامل بیشتر و بروز خلاقیت‌های دانش‌آموزان را بیش از گذشته فراهم می‌کند.

چینی‌فروشان علاوه بر این، ایجاد زمینه مناسب برای تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، گسترش آموزش‌های غیرمستقیم و تقویت و بهبود فعالیت‌های فوق برنامه در سطح مدارس، در کنار توجه به شیوه‌های مختلف آموزشی و نیازهای خاص دانش‌آموزان در فراگیری مطالب درسی را از دیگر اهداف طرح کانون مدرسه برشمرد.

طرح کانون مدرسه که پیشتر در سالهای 1379 تا 1381  نیز اجرا و پس از آن با وقفه روبرو شد قرار است در سه سال تحصیلی آینده به صورت مستمر در مراکز کانون اجرا شود

کد خبر 61348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز