همشهری آنلاین: 3شهریور بازی‌های المپیک پکن با مراسم ویژه‌ای به پایان می‌رسد. بی‌شک نباید انتظار داشت که مراسم پایانی هم‌چون مراسم گشایش این بازی‌ها باشکوه باشد. ولی خبرهای محرمانه‌ای که تا کنون به بیرون درز کرده، بیانگر آن است که چینی‌ها دوباره برای شگفت‌زده کردن جهانیان نقشه‌هایی دارند.

گفته می‌شود که دیوید بکهام، ستاره‌ فوتبال انگلستان، به‌عنوان نماینده‌ کشور خود، که المپیک سال ۲۰۱۲ را در لندن برگزار خواهد کرد، در مراسم پایانی المپیک پکن حضور خواهد داشت. افزون بر وی، قرار است پلاسیدو دومینگو، خواننده‌ پرآوازه‌ اسپانیایی اپرا و یکی از بهترین تنورهای جهان، در کنار سنگ زویینگ، سوپرانیست چینی، برنامه اجرا کند.
 
مراسم گشایش بازی‌های المپیک پکن که ژانگ ییمو، کارگردان نامدار چینی، صحنه‌گردانی آن را برعهده داشت، در سراسر جهان، دو میلیارد بیننده‌ تلویزیونی داشت. حال گفته می‌شود که در مراسم پایانی، ۳۵۰ ورزشکار کونگ‌فو به هنرنمایی خواهند پرداخت و ۶۰ ویلون‌نواز چیره‌دست چینی، توانایی‌های خود را نشان خواهند داد.
 
مراسم پایانی در ورزشگاه آشیانه‌ پرنده‌  پکن، به احتمال بسیار زیاد خودانگیخته‌تر و جسورانه‌تر از مراسم گشایش خواهد بود، زیرا تمرین عمومی برای آن انجام نگرفته است. این مراسم هشت ساعت پس از رسیدن نفر اول دو ماراتن مردان به ورزشگاه پکن آغاز خواهد شد. بنابراین فرصت چندانی برای تمرین عمومی باقی نیست و کونگ‌فوکاران و ویلون‌نوازان باید تمرینات خود را در محل‌های دیگری انجام دهند و آرزو کنند که در برابر بیش از ۹۰ هزار تماشاگر همه‌چیز خوب پیش برود.
 
پرچم در پایان به لندن می‌رود
 
قرار است در نمایش هشت ‌دقیقه‌ای تبلیغ المپیک برای لندن، دیوید بکهام ایفای نقش کند. به گزارش رسانه‌های بریتانیایی، این ورزشکار ۳۳ ساله، بر روی یک اتوبوس دوطبقه‌ سرخ‌رنگ که نماد شهر لندن است، دور ورزشگاه پکن خواهد گشت.
 
از دیگر برنامه‌های هنری این مراسم، می‌توان به هنرنمایی دیوید پیج، گیتاریست نامدار، در همراهی با لئونا لوییس، خواننده‌ پاپ، اشاره کرد. گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا نیز در مراسم پایانی بازی‌های المپیک پکن شرکت خواهد داشت.
 
در پایان مراسم یادشده، بوریس جانسون، شهردار لندن، پرچم المپیک را از ژاک روگ، رئیس کمیته‌ بین‌المللی المپیک تحویل خواهد گرفت. ژانگ ییمو، صحنه‌گردان مراسم پایانی گفت: «ما می‌خواهیم در مراسم پایانی فضای شادی خلق کنیم».
 
بزرگترین خطری که مراسم پایانی را تهدید می‌کند، هوای بارانی است. "هواسازان" چینی در مراسم گشایش بازی‌های المپیک توانستند در یک ماموریت سخت، از متراکم‌شدن ابرها بر فراز پکن و ریزش باران جلوگیری کنند. قرار است در صورت بارندگی، بخش‌هایی از مراسم پایانی بازی‌های المپیک تغییر کند یا از برنامه حذف شود. به هر حال "هواسازان" چینی، این بار نیز تلاش خود را خواهند کرد.

رادیو دویچه وله

کد خبر 61266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز