همشهری آنلاین: مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از پنجم شهریور، ما‌به‌التفاوت افزایش حقوق و بن نقدی به همراه حقوق شهریور را دریافت خواهند کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  عادل علایی مدیرکل تأمین اجتماعی تهران بزرگ در جمع کارشناسان واحد مستمری بگیران تهران بزرگ افزود: هزار و 800 میلیارد ریال (180 میلیارد تومان) مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری بگیران، از کارافتادگان و بازنشستگان بر اساس طرح نوبت دهی بانک‌های رفاه کارگران پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی تهران بزرگ در خصوص میزان اعتبار کمک به معیشت مستمری بگیران در سال جاری گفت: به موجب بودجه مصوب سال 87 سازمان تأمین اجتماعی، میزان کمک به معیشت مستمری بگیران در سال 87، دو میلیون و 400 هزار ریال است که یک میلیون و 200 هزار ریال در شهریور و بقیه در اسفند 87 به همه مستمری بگیران پرداخت خواهد شد.

علایی با اشاره به تعداد مستمری بگیران در سطح تهران بزرگ گفت: بیش از 272 هزار مستمری بگیر (از کارافتاده ـ بازنشسته ـ بازمانده) زیرپوشش این اداره کل قرار دارند و میزان کمک به معیشت مستمری بگیران بیش از 324 میلیارد ریال برای 6 ماه نخست سال است که در شهریور پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی در خصوص نوع پرداخت کمک به معیشت مستمری بگیران گفت: این کمک به صورت مبلغ نقدی یا بن غیرنقدی است که به تصمیم کمیته توزیع ستاد بن استان تهران، بستگی دارد.

علایی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست بیشتر مستمری بگیران سعی می‌شود این کمک به صورت وجه نقد به حساب مستمری بگیران واریز شود و مالیات به آن تعلق نمی گیرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی تهران بزرگ از مستمری بگیران و بازنشستگان خواست: با توجه به طرح نوبت دهی به بانک‌های رفاه مراجعه کنند.

کد خبر 61247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز